Vilken händelserik dag. Vi har fått mycket gjort mamma, jag och Elliot. På förmiddagen gick vi en lång runda och stannade till på ICA på vägen och handlade lite. När vi kom hem gjorde vi lunch innan vi åkte in till stan. Jag skulle på läkarbesök så mamma och Elliot gick en liten runda medan de väntade. Sen bar det av till stan för lite shopping. Vi köpte kort till Lina och Micke som vi ska skickade för att gratulera dem till deras lilla flicka som föddes den 23:e. Vi handlade födelsedagspresent till Isac. Mamma handlade lite kläder till sig och två pyjamasar till Elliot det behövde han verkligen.
Innan vi åkte hem gick vi in på Winsth de har faktiskt väldigt fina kläder och lite annorlunda. Jag hittade en jeansklänning som jag nog ska ha på lördag när det är inflyttningsfest på Varvsholmen. Ska bli trevligt. Hittade en jättefin klänning på Flash men den satt åt över bysten. Fasen att man ammar annars hade den varit klockren. Så jättesnygg var den och inte särskilt dyr heller. Nåja jag är nöjd med klänningen jag hittade till slut.
Ikväll har vi mest slappat och tagit det lugnt. Gjorde lite mat och fruktsallad till efterrätt det var fint och så har vi kollat lite på tv. Charterhjältar, jag tycker jättesynd om alla som känner Nicholas han verkar inte helt 100 om man säger så. Inte alla läsk i backen, inte den vassaste kniven i lådan... Ja ni förstår vad jag menar.
Imorgon kommer pappa och så ska vi åka till Ikea en runda. Behöver nog inget särskilt utan det var mamma och pappa som behövde shoppa lite. Men det är alltid kul att kolla lite läget.
Särskilt kul att thailands folket har hittat till mig blogg. Farmor och farfar är ju på vift så det var kul. Ska försöka lägga in lite fler bilder längre fram i veckan.
Tack för mig och godnatt!
/Anne
Välkomna till min blogg. Mitt namn är Anne Karlsson och jag bor utanför Kalmar tillsammans med min man Jonas och våra barn Elliot och Elsa. Trevlig läsning om mitt liv.
02 mars 2009
01 mars 2009
Inter - Roma
Kvällen kröns av en riktigt bra fotbollsmatch. Ingen kickar fotboll som han, Zlatan jag säger Zlatan. På förmiddagen var vi först vid Coop och kollade lite på Lindex och så handlade vi fika av Jullis på Strömssons. Sen åkte vi till Hansa området och checkade lite. Jag handlade lite blommor på Plantagen och sen begav vi oss hem. Mamma och pappa kom sen på eftermiddagen. Mamma ska vara här till tisdag det ska bli trevligt. I eftermiddag kom Pelle och Nettan och hälsade på. Jonas hade bjudit in dem för Pelle ville se FA-cupfinalen som gick på Viasat och vi har ju det också. Vi köpte semlor och smaskade på och Pelle fick biskvi. Synd om honom men han tycker ju om det. Inget vidare att vara glutenintolerant alla gånger. Dessvärre förlorade Tottenham. Det var lite synd faktskt de jobbade upp sig duktigt men det räckte inte när det blev straffar.
Kvällen avslutas nu med en fotbollsmatch till. Det är Inter - Roma som vi ska kolla på. Vi sitter och dricker lite kaffe. Mamma och Jonas kör på espresso men det är för starkt för mig så jag kör en cappucino. Den är guld värd kaffemaskinen, faktiskt Pelle och Nettans förtjänst att vi fick upp ögonen för kaffemaskinen.
Imorgon ska vi in till stan och shoppa lite tänkte vi mamma och jag och Elliot det ska bli trevligt.
/Anne
Kvällen avslutas nu med en fotbollsmatch till. Det är Inter - Roma som vi ska kolla på. Vi sitter och dricker lite kaffe. Mamma och Jonas kör på espresso men det är för starkt för mig så jag kör en cappucino. Den är guld värd kaffemaskinen, faktiskt Pelle och Nettans förtjänst att vi fick upp ögonen för kaffemaskinen.
Imorgon ska vi in till stan och shoppa lite tänkte vi mamma och jag och Elliot det ska bli trevligt.
/Anne
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)