01 juli 2012

Två veckor till semester

En innehållsrik helg är på väg mot sitt slut. Bara en EM-final kvar ;-).

Fredagen inleddes med god italiensk mat på Ernesto och sedan vidare till Krusenstienska och "Hjälten från Kalmarsund". Alla var superbra men inget slår Robert Gustafsson. Man skrattar ju så man får ont i magen. Tyvärr fick Jonas biljett brinna inne för vi hade ingen barnvakt men så kan det vara ibland.

Igår firade vi hela dagen vår femåriga bröllopsdag. Väldigt trevligt med en inledande tur till IKEA hihi och sedan köpte vi skaldjur och hälleflundra. Smaskens som Elliot säger. Verkligen en enkel rätt kokt nypotatis, skirat smör, riven pepparrot och stekt hälleflundra. Elliot åt som om han aldrig fått mat. Det är kul att han gillar fisk.

Idag åkte vi till stugan hyffsat tidigt för att montera ihop nya garderober i vår lilla stuga. Vi har haft en byrå att ha kläder i men det är inte alltid praktiskt nu får vi plats med mycket. Blev jättebra. Ikväll kom mamma och pappa. De ska passa Elliot nästa vecka när jag och Jonas jobbar. Mån och tis i Trekanten med utflykter och sedan ons-fre ska de åka med husbilen till Kolmården. Blir nog spännande för den lille busen och även för mig och Jonas för vi har inte varit utan vår lille kille så länge.

Nu blir det ladda inför nästa vecka. Mycket händer på jobbet ny möbler ska in i receptionen och jag ska äntligen få en arbetsplats har dröjt länge med möblerna men nu är det på gång. Härligt.

Nu håller vi på Spanien, eller?

/Anne

24 juni 2012

En semestervecka går fort

Vi har haft en jättebra semestervecka. Den började med att Jonas åkte till Ukraina. Inte så kul men Elliot och jag tog och åkte till sommarstugan. Det var skönt att komma iväg. Måndagen var ganska lugn vi kom fram vid lunchtid för vi hade handlat och fixat lite på vägen. Tisdagen blåste det en hel del men solen sken så vi åkte till Köpingsvik. Vi var faktiskt inte ensamma. Kallt i blåsten men vi fann lä. Elliot trotsade dock blåsten och badade flera gånger. Jag badade benen men det räckte.

Onsdagen bar det hem igen  och åkte till jobbet och firade midsommar med midsommarfrukost. Himla trevligt. Sen var det ärenden som stod på listan. Elliot skulle klippas och jag skulle handla midsommarklänning. Ute i god tid som vanligt hihi. Nåväl vi fixade det också och en present till midsommaraftonens värdpar. Blommor till kransen och sen bar det hem för packning för att därefter hämta maken vid flyget. Vilken glad liten kille när pappa äntligen kom hem.

Resten av helgen tillbringades i sommarstugan. Inga fler turer till havet dock utan det blev poolhäng en hel del. Jag badade inte tyckte det var för kallt men Jonas och Elliot tog dopp. Brr.

Mkt trevligt midsommarfirande hann vi också med. Regnet väntade i varje fall med att komma till halv fem så silllunchen intogs utomhus och barnens femkamp likaså.

Lördagen var bra väder under dagen. Mkt sol och häng vid poolen men till kvällen kom regnet igen. Idag gav vi oss iväg från stugan på förmiddagen efter allt plockats ihop och städat vår lilla stuga. SEn blev det travet för hela slanten, hihi. En hel del spelande blev det men tyvärr ingen större vinst. Men trevligt var det. Karusellerna var mkt roliga tyckte Elliot och han testade även sockervadd men den gick inte hem. Några tuggor sen var det inte så gott längre.

Måste säga att det var skönt att vara ledig en vecka. Eftersom det blir sen semster i år så var denna veckan väldigt välkommet. Tre veckors jobb nu med ett mkt spännande inslag vi ska flytta om i receptionen och få nya möbler. Ska bli superkul hoppas det blir bra.

/Anne

03 juni 2012

Seg söndag

Söndagen har infunnit sig på Vallentins väg. Jag kan säga att det är några tappra grannar som har kört igång med gräsklippning mm. Igår var det kvartersfest. Vi var nästan 60 personer inkl barnen. Supertrevligt hade vi men ack så kallt det var. När solen var framme var det skönt men det blåste ju som bara den. Det inleddes med tipspromenad och sedan grillade vi. För att sedan fortsätta med lite lekar. Vill bara säga att vårt lag vann. När det blev alltför kyligt flyttade vi in festen till grannarnas garage vilket var perfekt då kunde man tina upp. Det är så roligt för Elliot har många från sitt dagis där så de lekte och hade kul. Perfekt att ha så nära lekplatsen så där höll barnen till för det mesta.

Idag var väl tanken att få lite gjort. Förrådet går knappt att ta sig in i så det behöver städas och plockas undan lite och cykelförrådet behöver också plockas lite i. Får ta tag i det.

Ha en fortsatt skön söndag!

/Anne