Ja nu kan man nog säga att hösten är här. Jag är inte ledsen jag gillar hösten också. Så fint när träden skiftar färg. En helt annan luft och idag dessutom lite regn.
Igår åkte Elliot och Jonas in till stan och inhandlade gummistövlar och inomhusgympaskor. Så roligt de har flyttat gympan på förskolan till tisdagar så nu kan även 15 h barnen vara med. Sen tog vi en tur ut i skogen. Hittade lite trattkantareller men Elliot hade inte det bästa tålamodet så det blev ingen lång stund. Vi får åka tillbaka för det var verkligen en lovande svampskog. På kvällen var det äntligen dags för mig att gå på step up passet i Trekanten. Nu har jag bara lite efterhängsen förkylning kvar och det bortsåg jag helt ifrån, hihi. Det var verkligen hur kul som helst. Som jag har längtat. Tacksam att man joggat en del i sommar för det gick bra. Trött men jättekul.
Nu på förmiddagen skulle några kompisar komma och leka men eftersom Elsa är sjuk och de har en liten liten kille på bara 8 veckor så sköt vi det till på fredag. Vill ju verkligen inte smitta en så liten bebis. Men jag hann byta gardiner medan Elsa sov och Elliot lekte. Perfekt. Börjar få lite ordning på torpet. Nu är det gästrummet som är nästa steg att få ordning på. Det har blivit lite av ett rum för de saker man inte vet var vi ska göra av. Elsas kläder bland annat. Ska lägga ihop en del som en kompis kanske vill köpa. Nu är det dags att ta tag i det.
Hoppas på en bra vecka och att Elsas förkylning försvinner.
/Anne
Välkomna till min blogg. Mitt namn är Anne Karlsson och jag bor utanför Kalmar tillsammans med min man Jonas och våra barn Elliot och Elsa. Trevlig läsning om mitt liv.
16 september 2013
15 september 2013
En dag full av möjligheter
Jaha då var det söndag morgon. Elsa och jag är uppe med tuppen helt ofrivilligt. Verkar som om jag delat med mig av min förkylning. För nu är Elsa förkyld och håller även på att få tänder så det var inte aktuellt att somna om idag. Försökte länge men det gick inte. Så nu har vi varit uppe sen sju. Elsa har ätit lite gröt och jag har fått i mig lite kräm.
Har haft en super helt hittills och än är den ju faktiskt inte slut. Fredagen var verkligen en dag när allt gick i ett. Elliot hade tandläkartid vid tio. Det gick jättebra. Väldigt imponerad av tandläkaren. Så pedagogisk och lugn. Därefter åkte vi till stan. Jag kände innan sommaren att vår tvättstuga är så dåligt inredd. Vi har inga utrymmen för bra förvaring och så hänger vi hur mycket jackor som helst och skostället är överfullt. Så i fredags tog vi tag i detta och åkte och spanade hallmöbler. Hur jag ville ha det visste jag inte riktigt. Nåväl vi inledde på MIO men dit åker jag nog aldrig mer. Vilken fruktansvärd dålig service och när vi skulle gå då kunde hon tänka sig att hjälpa mig med lite inspiration. Fortsätter de så kommer nog inte den möbelaffären finnas kvar i Kalmar så länge. Vi åkte till IKEA för det var dags för lunch och spanade lite där. Rekade en väldigt bra skohylla. Därefter tog vi en vända på Hansa innan vi åkte bort till Electra och hälsa på. Det var länge sedan Elsa, jag och Elliot hälsade på där och att köra truck på lagret är alltid kul tycker Elliot. Medan Elliot stannade där åkte jag och Elsa till Severins. Där kan man snacka service. Väldigt engagerad och hjälpsam personal som gav många tips på hur jag kunde göra. Kvällen avslutades med myskväll och åt så jäkla gott om du frågar mig. Ceasarsallad med oxfilé.
Igår var det Jonas tur att spela på travet så han var upptagen stor del av lördagen. Jag lämnade storbusen hemma och så åkte jag och Elsa på shoppingrunda. Nu var hallen i stort sett färdigplanerad och möbler skulle inhandlas. Vi var på Severins. Tror det tog en kvart att handla och få alla grejor. Dessutom fick jag hjälp att lasta in allt i bilen. Perfekt. Vidare till IKEA och köpa skoskåpet. Elsa i bilstolen och vi fick med oss även den hem. Avslutade med en vända i mina affärer i Hansa. Det blev en tunnare dunjacka och två toppar på MQ. Bra shoppat vill jag lova. Väl hemma monterade jag skoskåpet det blev jättebra. Köpte en sittbänk med förvaring också men den var färdigmonterad perfekt. Nu är det bara lite kvar och så ska vi köpa några krokar så är hallen som ny. Perfekt.
På kvällen var vi bjudna till Ricke och Patricia. Alltid trevligt att träffas. Elliot såg man knappt på hela kvällen. Han, Ida och Isac lekte för fullt. Tanken var att vi skulle sova över men Elsas förkylning gjorde att vi kände det var bättre att åka hem så det blev taxi. Först blev Elliot lite ledsen över att inte få sova över sen blev han glad när han fick åka taxi. Det hör ju inte till vanligheterna för den lille busen.
Idag skulle vi åka till simhallen. Dessvärre är ju busan förkyld och så hade äventyrsbadet drabbats av någon översvämning. Får se vad vi hittar på.
/Anne
Har haft en super helt hittills och än är den ju faktiskt inte slut. Fredagen var verkligen en dag när allt gick i ett. Elliot hade tandläkartid vid tio. Det gick jättebra. Väldigt imponerad av tandläkaren. Så pedagogisk och lugn. Därefter åkte vi till stan. Jag kände innan sommaren att vår tvättstuga är så dåligt inredd. Vi har inga utrymmen för bra förvaring och så hänger vi hur mycket jackor som helst och skostället är överfullt. Så i fredags tog vi tag i detta och åkte och spanade hallmöbler. Hur jag ville ha det visste jag inte riktigt. Nåväl vi inledde på MIO men dit åker jag nog aldrig mer. Vilken fruktansvärd dålig service och när vi skulle gå då kunde hon tänka sig att hjälpa mig med lite inspiration. Fortsätter de så kommer nog inte den möbelaffären finnas kvar i Kalmar så länge. Vi åkte till IKEA för det var dags för lunch och spanade lite där. Rekade en väldigt bra skohylla. Därefter tog vi en vända på Hansa innan vi åkte bort till Electra och hälsa på. Det var länge sedan Elsa, jag och Elliot hälsade på där och att köra truck på lagret är alltid kul tycker Elliot. Medan Elliot stannade där åkte jag och Elsa till Severins. Där kan man snacka service. Väldigt engagerad och hjälpsam personal som gav många tips på hur jag kunde göra. Kvällen avslutades med myskväll och åt så jäkla gott om du frågar mig. Ceasarsallad med oxfilé.
Igår var det Jonas tur att spela på travet så han var upptagen stor del av lördagen. Jag lämnade storbusen hemma och så åkte jag och Elsa på shoppingrunda. Nu var hallen i stort sett färdigplanerad och möbler skulle inhandlas. Vi var på Severins. Tror det tog en kvart att handla och få alla grejor. Dessutom fick jag hjälp att lasta in allt i bilen. Perfekt. Vidare till IKEA och köpa skoskåpet. Elsa i bilstolen och vi fick med oss även den hem. Avslutade med en vända i mina affärer i Hansa. Det blev en tunnare dunjacka och två toppar på MQ. Bra shoppat vill jag lova. Väl hemma monterade jag skoskåpet det blev jättebra. Köpte en sittbänk med förvaring också men den var färdigmonterad perfekt. Nu är det bara lite kvar och så ska vi köpa några krokar så är hallen som ny. Perfekt.
På kvällen var vi bjudna till Ricke och Patricia. Alltid trevligt att träffas. Elliot såg man knappt på hela kvällen. Han, Ida och Isac lekte för fullt. Tanken var att vi skulle sova över men Elsas förkylning gjorde att vi kände det var bättre att åka hem så det blev taxi. Först blev Elliot lite ledsen över att inte få sova över sen blev han glad när han fick åka taxi. Det hör ju inte till vanligheterna för den lille busen.
Idag skulle vi åka till simhallen. Dessvärre är ju busan förkyld och så hade äventyrsbadet drabbats av någon översvämning. Får se vad vi hittar på.
/Anne
08 september 2013
Förkylningen från h-vetet
Ja det var visst ett tag sedan man satt här och skrev. Mycket har hänt. En hel sommar har passerat. En helt fantastisk sommar. Med underbart väder och mycket sol och bad. Av de veckor som vi var lediga tillbringades de flesta i sommarstugan. Avslutade semestern med en vecka på Mallis också det var lyxigt och så skönt.
Men även om semestern och sommaren är skön så kan jag gilla när hösten kommer och det blir mörkt på kvällarna. Man får kura ihop sig i soffan och hyra någon bra film. Vardagen har sin charm också. Skönt med lite rutiner och stora bus får gå sina 15 timmar i veckan på förskolan. Ordningen är återställd.
Insåg idag att det är exakt en månad till vår store bus fyller fem år. Jisses vad de fem åren har sprungit iväg känner jag. Sedan är det två månader till jag, mamma, Jossan, Neta, Magda och Erika ska dra till London. Fasen vad kul det ska bli. Har en bra höst framför mig med föräldraledigt. Får se om jag ska jobba lite jag har erbjudit mig om det kör ihop sig. Har inte hört något ännu ;-)
Vad har mer hänt i sommar. Jodå mitt första mål när det gäller löpningen och även vikten nåddes. Så jäkla nöjd. Sprang milen igen och det var lääänge sedan. Sedan dess har jag dock ramlat på strandpromenaden på en morgonlöptur på Mallis och slog upp knät så det blev vila. Sen har jag förkylningen från h-vetet som aldrig vill släppa. Började förra helgen med halsont och sen blev det hosta och förkylning på det. Det vill liksom inte ge med sig. Börjar bli måttligt trött på detta. Missade gympan denna söndagen också. Jag som har längtat efter step up. Har inte gått sedan förra våren. Men det är bara att ta nya tag och vänta ut förkylningen.
Helgen har varit bra. Den går så snabbt bara som vanligt. I fredags spelade maken golftävling med jobbet och stora bus sov hos farmor och farfar. Väldigt tomt utan honom. Jonas kom hem senare och det blev hamburgare från MAX. Fasen det är fint. Igår var vi hos grannarna på den traditionella kräftskivan. Ja det får vi väl säga att den är. Väldigt trevligt men man är lite seg idag.
Nu blir det till att kolla på Kalle Moreus en stund innan läggdags. Tack och lov att man kan pausa program. Jag kan aldrig bli färdig till att börja se något vid åtta. Alltid är det något som ska göras. Hihi idag var det visst att blogga en stund.¨
Ha en bra vecka!
/Anne
Men även om semestern och sommaren är skön så kan jag gilla när hösten kommer och det blir mörkt på kvällarna. Man får kura ihop sig i soffan och hyra någon bra film. Vardagen har sin charm också. Skönt med lite rutiner och stora bus får gå sina 15 timmar i veckan på förskolan. Ordningen är återställd.
Insåg idag att det är exakt en månad till vår store bus fyller fem år. Jisses vad de fem åren har sprungit iväg känner jag. Sedan är det två månader till jag, mamma, Jossan, Neta, Magda och Erika ska dra till London. Fasen vad kul det ska bli. Har en bra höst framför mig med föräldraledigt. Får se om jag ska jobba lite jag har erbjudit mig om det kör ihop sig. Har inte hört något ännu ;-)
Vad har mer hänt i sommar. Jodå mitt första mål när det gäller löpningen och även vikten nåddes. Så jäkla nöjd. Sprang milen igen och det var lääänge sedan. Sedan dess har jag dock ramlat på strandpromenaden på en morgonlöptur på Mallis och slog upp knät så det blev vila. Sen har jag förkylningen från h-vetet som aldrig vill släppa. Började förra helgen med halsont och sen blev det hosta och förkylning på det. Det vill liksom inte ge med sig. Börjar bli måttligt trött på detta. Missade gympan denna söndagen också. Jag som har längtat efter step up. Har inte gått sedan förra våren. Men det är bara att ta nya tag och vänta ut förkylningen.
Helgen har varit bra. Den går så snabbt bara som vanligt. I fredags spelade maken golftävling med jobbet och stora bus sov hos farmor och farfar. Väldigt tomt utan honom. Jonas kom hem senare och det blev hamburgare från MAX. Fasen det är fint. Igår var vi hos grannarna på den traditionella kräftskivan. Ja det får vi väl säga att den är. Väldigt trevligt men man är lite seg idag.
Nu blir det till att kolla på Kalle Moreus en stund innan läggdags. Tack och lov att man kan pausa program. Jag kan aldrig bli färdig till att börja se något vid åtta. Alltid är det något som ska göras. Hihi idag var det visst att blogga en stund.¨
Ha en bra vecka!
/Anne
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)