Jaha då var lördagen också snart slut. Hunnit med en hel del idag. Elliot var vaken med sin morfar idag på morgonen så jag kunde sova lite till. Det var himla gutt för jag var väldigt trött. Vid elvatiden bar det av till stan. Vi skulle träffa Frida och fika lite. Det var kul vi möttes upp på Tildas jobb hotellet vid koncerthuset. Tilda skulle egentligen har jobbat men hon hade haft så många extrapass i veckan pga sjukdom så Bettan var där istället. Det var kul att träffa henne hon gick i Tildas klass när hon pluggade Turismprogrammet i Kalmar på BBS. Men någon Tilda träffade vi ju inte men vi ska dit på måndag kväll så då får vi träffa henne.
Vi gick lite på stan Frida skulle leta efter en baddräkt för hon och Lisa har börjat på vattengympa. Det var inte det enklaste för det är väl inte riktigt säsong för det. Jag hoppas hon hittade en till slut. Vi var även och fikade i Tegnérgallerian. Det var gutt. Var inne hos Annicka också och shoppade lite. Köpte några pocketböcker som hon rekommenderade och lite andra smågrejor. Det var faktiskt väldigt lite folk på stan och det var skönt.
Kvällen var lugn vi delade på pizza för vi orkade inte laga mat. Tanken var att hämta kina-mat i Alvesta men ingen orkade åka in så det fick bli pizza från Moheda. Den var ok. Jag hade 9 rätt på stryktipset. Så himla tråkigt för jag hade bara ett fel på de första tio matcherna sen var det tre fel i rad på slutet. Skit också. Det var första omgången i Tips SM hade varit coolt om man hade haft fler rätt. Får se om jag ska fortsätta vara med Jonas kanske vill vara med också så kan vi tippa ihop.
Fick sms av Jonas innan att de var på väg tillbaka till Liverpool nu. Hoppas hans bagage har kommit då. De hade lovat att de skulle få det i dag på eftermiddagen.
Nu är det snart läggdags. Elliot sover som en liten gris.
Godnatt!
/Anne
Välkomna till min blogg. Mitt namn är Anne Karlsson och jag bor utanför Kalmar tillsammans med min man Jonas och våra barn Elliot och Elsa. Trevlig läsning om mitt liv.
31 januari 2009
30 januari 2009
Tur att du finns Ulle
Nu sitter jag och skriver lite på mammas och pappas trådlösa dator, hihi. Mamma kallar den det hon har inte förstått att det heter bärbar dator och jag tycker det är lika kul varje gång hon säger det.
Jag kollade under fliken redigera inlägg och där ligger de inlägg som jag haft problem med som utkast. Finemang behöver jag inte skriva om dem i fortsättningen. Tack för det kusinen tur att man har datagenier i släkten.
Nu är vi i Torpsbruk vi kom vid lunchtid. Vi skulle åkt tidigare men när vi hade skjutsat Jonas till tåget vid sju så var jag så trött så jag kände inte att jag kunde köra så vi vilade lite till. Sen blev det lite jäktigt för jag skulle hämta mammas curlingkänga vi Maxi för den var på lagning och så skulle jag köpa blommor till Marie. Vi köpa blommor i Moheda hmm man fick ju skämmas lite för det var inte den vackraste buketten men det var dock blommor. När jag sa de var från moheda så blev hon faktisk impad så tydligen så var det ett av deras bättre "jobb". Nåväl fint var det med kaffe och kladdkaka hon kan den tjejen. Elliot var dock inte särskilt glad han skrek som bara den. Han gör ju aldrig det annars med vilken pipa han hade. Verkligen helt otröstligt flera gånger. Han hade lite ont i magen förstod man sen så sen gick det bättre mot slutet av besöket det var ju tur det. Ska dit en sväng på söndag också för Freddie var inte hemma. Det är kul att träffa dem. Både Edvin och Alfred är så himla stora Edvin fyller 7 nu i mars och Affe fyller 6 i juni. Så jättesöta. Båda spelar fotboll i Moheda och Affe visade sina beskydd som han fått nya de var så små och söta. Kan nog vara bra att ha för jag kommer ihåg en gång när jag var med Agneta och kollade när Jossan spelade fotboll. Småtjejerna sparkade mer på varandra än bollen och alla sprang efter bollen det spelade ingen roll vad tränarna sa. Jag det var gulligt faktiskt.
Elliot ligger och sover i sin vagn har ställt honom på den inglasade altanen. Han bör vara väldigt trött så som han skrek innan riktiga krokodiltårar kom. Stackars lille killen man blir så himla ledsen själv när ens barn är så ledsen. Inget vidare alls. Hoppas han mår bättre när han vaknar. Får nog ta och väcka honom snart för annars sover han väl inget inatt.
Imorgon ska vi in till stan en sväng jag och Elliot. Vi ska träffa Frida och gå och fika lite. Det ska bli mysigt var länge sedan jag var på stan i Växjö ska förbi och hälsa på Annicka också tänkte jag. Ikväll blir det väl lite lugnt jag känner mig helt slut ska nog gå och lägga mig tidigt. Får väl hålla sig vaken till Lets Dance men sen blir det nog kojen. Mamma och pappa har köpt en ny bäddsoffa som jag ska få inviga. Ska bli fint den gamla var så låg den nya är mycket bättre IKEA Månstad, vi får se om den får bättre betyg än den gamla.
Jonas ringde innan de var framme i London där de skulle mellanlanda innan de flyger vidare till Manchester. Det hade gått bra det var lite strul i Köpenhamn men det hade löst sig jag förstod inte riktigt vad problemet var.
/Anne
Jag kollade under fliken redigera inlägg och där ligger de inlägg som jag haft problem med som utkast. Finemang behöver jag inte skriva om dem i fortsättningen. Tack för det kusinen tur att man har datagenier i släkten.
Nu är vi i Torpsbruk vi kom vid lunchtid. Vi skulle åkt tidigare men när vi hade skjutsat Jonas till tåget vid sju så var jag så trött så jag kände inte att jag kunde köra så vi vilade lite till. Sen blev det lite jäktigt för jag skulle hämta mammas curlingkänga vi Maxi för den var på lagning och så skulle jag köpa blommor till Marie. Vi köpa blommor i Moheda hmm man fick ju skämmas lite för det var inte den vackraste buketten men det var dock blommor. När jag sa de var från moheda så blev hon faktisk impad så tydligen så var det ett av deras bättre "jobb". Nåväl fint var det med kaffe och kladdkaka hon kan den tjejen. Elliot var dock inte särskilt glad han skrek som bara den. Han gör ju aldrig det annars med vilken pipa han hade. Verkligen helt otröstligt flera gånger. Han hade lite ont i magen förstod man sen så sen gick det bättre mot slutet av besöket det var ju tur det. Ska dit en sväng på söndag också för Freddie var inte hemma. Det är kul att träffa dem. Både Edvin och Alfred är så himla stora Edvin fyller 7 nu i mars och Affe fyller 6 i juni. Så jättesöta. Båda spelar fotboll i Moheda och Affe visade sina beskydd som han fått nya de var så små och söta. Kan nog vara bra att ha för jag kommer ihåg en gång när jag var med Agneta och kollade när Jossan spelade fotboll. Småtjejerna sparkade mer på varandra än bollen och alla sprang efter bollen det spelade ingen roll vad tränarna sa. Jag det var gulligt faktiskt.
Elliot ligger och sover i sin vagn har ställt honom på den inglasade altanen. Han bör vara väldigt trött så som han skrek innan riktiga krokodiltårar kom. Stackars lille killen man blir så himla ledsen själv när ens barn är så ledsen. Inget vidare alls. Hoppas han mår bättre när han vaknar. Får nog ta och väcka honom snart för annars sover han väl inget inatt.
Imorgon ska vi in till stan en sväng jag och Elliot. Vi ska träffa Frida och gå och fika lite. Det ska bli mysigt var länge sedan jag var på stan i Växjö ska förbi och hälsa på Annicka också tänkte jag. Ikväll blir det väl lite lugnt jag känner mig helt slut ska nog gå och lägga mig tidigt. Får väl hålla sig vaken till Lets Dance men sen blir det nog kojen. Mamma och pappa har köpt en ny bäddsoffa som jag ska få inviga. Ska bli fint den gamla var så låg den nya är mycket bättre IKEA Månstad, vi får se om den får bättre betyg än den gamla.
Jonas ringde innan de var framme i London där de skulle mellanlanda innan de flyger vidare till Manchester. Det hade gått bra det var lite strul i Köpenhamn men det hade löst sig jag förstod inte riktigt vad problemet var.
/Anne
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
