Igår hämtade Jonas, Elliot och Lasse ved till vintern. Tre kubikmeter till oss och tre kubikmeter till Inger och Lasse. Jisses vad mycket ved. Vi köpte lika mkt förra året men det kändes som om detta var mer. Nu är det i varje fall fload i förrådet så nu kan kylan och snön komma för vi är redo. Jippi.
Två arbetsdagar avklarade denna veckan. Imorgon blir en hektisk dag för Maggan jobbar sista dagen sen går hon i pension så vid lunch kommer massa folk och ska tacka av henne. Sen är jag själv på Nybro-kontoret. Vi får se hur det går och om jag blir fullständigt lapp-sjuk. Just nu tycker jag att det ska bli lite skönt att få styra och ställa och bestämma allt själv. Men vi får se om jag säger samma sak om några veckor. I och för sig så går vi in i värsta tiden nu för det är snart dags att producera fram budgetarna för bostadsrättsföreningarna och det tar sin lilla tid. Har dock bara 14 jag ska avklara så det går väl ganska fort, hihi. Sen är det nästa steg och det är fastighetsservice det tar nog lite längre tid är jag rädd för. De har lite mer konton att ta ställning till.
Nepp nu blir det till att leta mig upp till soffan tror jag. Men det är väl inget bra på tv ändå. Jonas håller på och försöker få ordning på canal digital mottagaren. Jag kan nog tyvärr inte bistå honom så är han inte klar så blir det nog till att hissa upp sängen och sitta där och titta. Inte helt fel det heller vi får se hur det går.
/Anne
/Anne
Välkomna till min blogg. Mitt namn är Anne Karlsson och jag bor utanför Kalmar tillsammans med min man Jonas och våra barn Elliot och Elsa. Trevlig läsning om mitt liv.
30 augusti 2011
28 augusti 2011
Helgen går fort
Det var värst vad helgen går fort. I fredags hade vi lite shopping efter jobbet. Planen var att åka in till stan på lördag men jag kände inte för att lägga en halv lördag på det så istället åkte jag och Elliot in direkt efter dagis i fredags. Vi hann med en hel del höstskor och kläder till Elliot och så en gris på leksaksaffären. Sen stack Jonas och Elliot hem och jag köpte doppresent till Felix och mat på City Gross. Bra uppdelning. Maten blev entrecote med pommes mycket enkelt och gott.
Lördagen ägnade vi istället till lite städning. Jonas började med innetaket i carporten eller rättare sagt att placera ut spotlightsen. Jag och Elliot åkte till blomsteraffären i Trekanten. Ibland finns inget kul alls men igår hade de mkt bra grejor. Köpte och planterade i utekrukorna. Nu har sommarblommorna åkt i trädgårdstunnan. Faktiskt riktigt skönt de hade haft en hård sommar. Mamma fick med sig pelargonerna så ska vi se om de kan övervintra i deras förråd. Ska köpa ljung och murgröna till tre av fönsterlådorna de andra två får gå i vintervila till nästa sommar.
Stressigt värre blev det sen för vi skulle ju på dop vid halv två. Elliot lekte med Olle och det var ju jättekul att få med honom. Han skrek hela vägen hem. Den här helgen har han inte visat sitt bästa humör alla gånger. Nåja färdiga blev vi och vi hann till kyrkan i god tid. Dopet var i Rockneby kyrka. Den var verkligen jättefin. Det var ett fint dop, han var så snäll Felix fast prästen fick kämpa ordentligt när han skulle lyft upp Felix. Han är ingen lättviktare precis. Efter dopet åkte vi hem till Pelle och Nettan. Det var trevligt att träffa deras släkt. Från kompisarna var det bara Dan, Alva, jag, Elliot och Jonas. Jonas var tvungen att sticka tidigare för han skulle på fotbollen med en leverantör men jag och Elliot var kvar. Alva stannade också och åkte med oss hem från Drag. Men det roligaste var nog när vi skulle lämna Alva. Jisses Elliot ville givetvis inte åka hem men till slut efter Alvas övertygan och Cattas lyftande så löste det sig. Men väl utanför hissen så såg Elliot en rolig knapp man kan trycka på. Jisses han ringde på hos grannen. Vi smet in i hissen och hoppades att grannen inte var hemma. Väl nere hörde jag hur dörren öppnades och Catta förklarade att det bara var en liten pojk som hade ringt på. Haha.
Idag har varit en ganska fin dag. Inte jättevarmt men när väl solen var framme var det skönt. Vi har hunnit med en vända i svampskogen och vi hittade kantareller och till och med trattkantareller. Sen hittade vi en sopp som mamma aldrig hade hittat så hon var supernöjd. Jag med för den var jättegod den svampen. Efter god svamplunch har jag sopat markteglet. Marktegel är fint men ack vad jobbigt det är att sopa. Jonas har ägnat hela dagen till innertaket i carporten och pappa och han hjälptes åt i eftermiddag och det blir superfint.
Ingen löpning alls i helgen förkyld som bara den och inatt har jag hostat så jag hoppas att jag piggnar till fort för det är inget kul alls. Man blir lite matt i kroppen. Nu blir det väl en lugnt söndag kväll så man orkar med en ny arbetsvecka. Denna veckan är särskilt spännande men det återkommer jag med. En cliffhanger får man väl kalla det, hihi.
/Anne
Lördagen ägnade vi istället till lite städning. Jonas började med innetaket i carporten eller rättare sagt att placera ut spotlightsen. Jag och Elliot åkte till blomsteraffären i Trekanten. Ibland finns inget kul alls men igår hade de mkt bra grejor. Köpte och planterade i utekrukorna. Nu har sommarblommorna åkt i trädgårdstunnan. Faktiskt riktigt skönt de hade haft en hård sommar. Mamma fick med sig pelargonerna så ska vi se om de kan övervintra i deras förråd. Ska köpa ljung och murgröna till tre av fönsterlådorna de andra två får gå i vintervila till nästa sommar.
Stressigt värre blev det sen för vi skulle ju på dop vid halv två. Elliot lekte med Olle och det var ju jättekul att få med honom. Han skrek hela vägen hem. Den här helgen har han inte visat sitt bästa humör alla gånger. Nåja färdiga blev vi och vi hann till kyrkan i god tid. Dopet var i Rockneby kyrka. Den var verkligen jättefin. Det var ett fint dop, han var så snäll Felix fast prästen fick kämpa ordentligt när han skulle lyft upp Felix. Han är ingen lättviktare precis. Efter dopet åkte vi hem till Pelle och Nettan. Det var trevligt att träffa deras släkt. Från kompisarna var det bara Dan, Alva, jag, Elliot och Jonas. Jonas var tvungen att sticka tidigare för han skulle på fotbollen med en leverantör men jag och Elliot var kvar. Alva stannade också och åkte med oss hem från Drag. Men det roligaste var nog när vi skulle lämna Alva. Jisses Elliot ville givetvis inte åka hem men till slut efter Alvas övertygan och Cattas lyftande så löste det sig. Men väl utanför hissen så såg Elliot en rolig knapp man kan trycka på. Jisses han ringde på hos grannen. Vi smet in i hissen och hoppades att grannen inte var hemma. Väl nere hörde jag hur dörren öppnades och Catta förklarade att det bara var en liten pojk som hade ringt på. Haha.
Idag har varit en ganska fin dag. Inte jättevarmt men när väl solen var framme var det skönt. Vi har hunnit med en vända i svampskogen och vi hittade kantareller och till och med trattkantareller. Sen hittade vi en sopp som mamma aldrig hade hittat så hon var supernöjd. Jag med för den var jättegod den svampen. Efter god svamplunch har jag sopat markteglet. Marktegel är fint men ack vad jobbigt det är att sopa. Jonas har ägnat hela dagen till innertaket i carporten och pappa och han hjälptes åt i eftermiddag och det blir superfint.
Ingen löpning alls i helgen förkyld som bara den och inatt har jag hostat så jag hoppas att jag piggnar till fort för det är inget kul alls. Man blir lite matt i kroppen. Nu blir det väl en lugnt söndag kväll så man orkar med en ny arbetsvecka. Denna veckan är särskilt spännande men det återkommer jag med. En cliffhanger får man väl kalla det, hihi.
/Anne
24 augusti 2011
Idag jobbas det hårt på Vallentins väg
Jaha varmt så det förslår är det i köket så jag har tagit en liten paus. Efter kvällsmaten så var det dags för att fixa ärtsoppan till imorgon. Samtidigt bakade maken och Elliot så ugnen har varit på ett tag. Japp det blir väldigt varmt kan jag säga. Men det luktar finfint från kakan som är färdig.
Jonas håller på att greja med carporten och Elliot tittar på fåret shaun. Jag däremot ska samla lite kraft och städa bottenvåningen. Jippi jag bara längtar. Känns som om man fuskstädat i en måndag så varför inte fortsätta på den vägen. När bara maten lagt sig lite till ska jag ut på en liten löprunda var det tänkt. Bara det inte börjar regna.
/Anne
Jonas håller på att greja med carporten och Elliot tittar på fåret shaun. Jag däremot ska samla lite kraft och städa bottenvåningen. Jippi jag bara längtar. Känns som om man fuskstädat i en måndag så varför inte fortsätta på den vägen. När bara maten lagt sig lite till ska jag ut på en liten löprunda var det tänkt. Bara det inte börjar regna.
/Anne
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)