Jonas och Elliot har åkt till farmor och farfar för att tvätta av bilen lite. Den var väldigt smutsig. I veckan var Jonas i Stockholm och efter det har vi varit i Halmstad inga torra och fina vintervägar utan regn och dimmigt.
Det har varit en trevlig och intensiv helg. I fredags åkte vi till Halmstad och hälsade på Ingemar, Agneta, Uffe och Jossan. Det var trevligt. Jossans kompis Steffi var också med och vi hade en supertrevligt kväll/natt för somliga. Jag gick och la mig vid ett resten av gänget efter tre. Fy det är sent. Elliot vaknade kvart över sju så jag är nöjd att jag gick och la mig. Älgkalvstek bjöds det på och det är inte ofta jag äter det men det är så himla gott. På lördagen skulle vi åka till Ullared. Vi avvaktade lite för vi tänkte det blir nog bättre. Haha så himla fel man kan ha när vi kom dit vid tolvtiden var det kö runt hela Ullared kändes det som. Vi gick lite i affärerna utanför. Jonas köpte lite kläder på MQ och jag hittade ett par skor som jag är väldigt nöjd med men alla julklappar och allt sånt som jag hade planerat för gick åt skogen. Såg verkligen fram emot en lugnt och härlig december men allt färdigt. Det sket sig och jag var verkligen irriterad.
Vi fick stanna till på Grand Samarkand innan vi åkte hem idag. Har aldrig varit där innan men vilket perfekt ställe. Jag tycker Hansa i Kalmar var bra men Grand Samarkand slår Hansa med hästlängder. Helt perfekt dit vill jag åka igen. Jag skulle kollat på gardiner men det var ingen hit. Hemtex hade ett riktigt dåligt utbud och fler gardinaffärer hittade jag inte i Grand Samarkand. Vi fick i alla fall tag på det viktigaste Elliots tomtekläder. Han var så nöjd och söt. Hittade även en kofta och top på Ruth mfl och ett par skinnhandskar så lite bockade jag av på listan. Nu blir det till att boka upp en helg framöver och köra racet i stan och jag längtar verkligen inte efter det.
Nu hör jag sonen och maken i carporten.
/Anne
Välkomna till min blogg. Mitt namn är Anne Karlsson och jag bor utanför Kalmar tillsammans med min man Jonas och våra barn Elliot och Elsa. Trevlig läsning om mitt liv.
20 november 2011
21 oktober 2011
Fredag igen...
Ja vilken vecka det har varit. I tisdags blev jag officiellt driftsledare på mitt jobb. Vilken utmaning men ack så kul. Nu ska man försöka ta fram sina ledaregenskaper. Det känns som en enorm utmaning och en helt ny erfarenhet.
Det har dock inneburit en hel del jobb tis och ons var vi i Växjö alla nya driftsledarna. En för Kronoberg och en från Blekinge och så jag från Kalmar. Sen var det personalchefen och vdn. Utvecklande dagar men man var helt slut efteråt.
Mitt i allt detta ska dock budgetar för mina föreningar produceras och det går väl sådär man blir lite avbruten men såklart det är mkt som ska fixas med. Det får bli lite helgjobb men sånt är livet som ekonom. Budgettider och bokslutstider det är som det är.
Nu ska jag ansluta mig till sonen som tittar på Bilar. Han favoritdvd. Helt otroligt att han tycker det är så kul. Nyss skrek han och hejade på Blixten när han körde på banan.
Ha en skön helg!
/Anne
Det har dock inneburit en hel del jobb tis och ons var vi i Växjö alla nya driftsledarna. En för Kronoberg och en från Blekinge och så jag från Kalmar. Sen var det personalchefen och vdn. Utvecklande dagar men man var helt slut efteråt.
Mitt i allt detta ska dock budgetar för mina föreningar produceras och det går väl sådär man blir lite avbruten men såklart det är mkt som ska fixas med. Det får bli lite helgjobb men sånt är livet som ekonom. Budgettider och bokslutstider det är som det är.
Nu ska jag ansluta mig till sonen som tittar på Bilar. Han favoritdvd. Helt otroligt att han tycker det är så kul. Nyss skrek han och hejade på Blixten när han körde på banan.
Ha en skön helg!
/Anne
16 oktober 2011
Härlig helg
Hej och hå vilken härlig helg det har varit. Förra helgen var ju trevlig och så men det är aldrig kul när Jonas är borta en hel helg. Det händer som tur är inte så ofta. I vilket fall som helst så var det en lugn fredag kväll. Denna veckan har varit mkt och det känns som när fredagen kom var man helt slut. Men ingen tid för vila. Först skulle Elliot klippas sen levererades vår nya soffa. Det blev så himla fint vi är supernöjda med tv-rummet nere nu. Vi satt där i fredags och hade det jättemysigt framför Idol. Jonas klagade lite på ljudet ingen HD nere men vad gör det när man sitter i sin nya soffa. Om jag ska vara ärlig så är inte Idol riktigt samma kvalitet som tidigare år. Hoppas det förbättras för annars röstar jag på Doobido och det säger inte lite ett idolfan som jag är.
Igår firade vi Elliots födelsedag. Det var jättetrevligt. Fika på eftermiddagen och bakad potatis med olika röror på kvällen. Lyckat. Elliot var i extas av alla presenter. Jag måste säga att jag har byggt torn i eftermiddag som sedan Elliot rasat. Idag har vi varit i sommarstugan. Så himla lugnt och fridfullt på norra öland den här tiden på året. Jonas och Lasse fixade med att byta överdraget till poolen. Förra ägarens poolöverdrag var inte helt hundra men nu blev det superbra. Ingen snö kommer att rasa in i poolen, peppar peppar. Hann även med att dammsuga upp sisådär 500 flugor som i uterummet. Usch och fy vilka äckliga djur de tar sig fan in överallt.
Nu har Jonas gått till innebandyn och jag och Elliot ska bege oss strax. Skiftbyte som vanligt på söndagar. Jag ska på steppen. Ska bara förbi affären och småhandla lite grejor. Så det får nog bli till att byta om och ge oss iväg.
/Anne
Igår firade vi Elliots födelsedag. Det var jättetrevligt. Fika på eftermiddagen och bakad potatis med olika röror på kvällen. Lyckat. Elliot var i extas av alla presenter. Jag måste säga att jag har byggt torn i eftermiddag som sedan Elliot rasat. Idag har vi varit i sommarstugan. Så himla lugnt och fridfullt på norra öland den här tiden på året. Jonas och Lasse fixade med att byta överdraget till poolen. Förra ägarens poolöverdrag var inte helt hundra men nu blev det superbra. Ingen snö kommer att rasa in i poolen, peppar peppar. Hann även med att dammsuga upp sisådär 500 flugor som i uterummet. Usch och fy vilka äckliga djur de tar sig fan in överallt.
Nu har Jonas gått till innebandyn och jag och Elliot ska bege oss strax. Skiftbyte som vanligt på söndagar. Jag ska på steppen. Ska bara förbi affären och småhandla lite grejor. Så det får nog bli till att byta om och ge oss iväg.
/Anne
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)