26 april 2013

Mycket uträttat

Idag har vi fått mkt gjort. Elsa hade sovmorgon så då hann jag städa färdigt bottenvåningen. Plockade undan och dammade igår eftermiddag och städade badrummet också så idag var det dammsuga och torka golv. Var klar innan frukost så himla skönt. Sen vaknade prinsessan vid halv nio. Jag hjälpte henne att vakna genom att rulla upp rullgardinen.

Vi tio hade jag tid för putsning hos Frank och sen var vi hos farmor på hennes jobb. Men innan dess han Elliot äta upp en kula jordgubbsglass från Tokige Ture. Gillar sonen när han stiger in i en supergodisaffär och säger jag vill ha glass. Hmm kan säga att det är inte mig han brås på då. Jag hade fyllt godispåsen lätt.

Sen hade vi bokat lunch med Jonas och farfar hängde också med. Elliot gillade att äta på restaurang. Det blir inte så ofta när man har småbarn men det är väldigt trevlig så det får vi se till att göra om. Vi var och åt på "En trappa upp" i Hansa köpcentrum och det var väldigt god mat där. Innan vi åkte hem betade vi av inköpslistan. Elliot fick lite t-shirts och en luvtröja, Elsa en tunnare jacka och en mössa och jag köpte en kofta. Mycket bra fredag.

Nu har vi lekt lite i Elliots rum. Elsa tyckte det var ok att ligga på filten en stund. Nu sover Elsa i sin korg och vi tittar på barnkanalen jag och Elliot. En kopp kaffe och lite lugn före stormen. Då syftar jag inte på att Jonas kommer hem utan brossan, hihi.

Ha en skön helg!

/Anne

Inga kommentarer: