22 maj 2013

Redan onsdag

Halva veckan har gått jag vet inte vart tiden tar vägen.

Helgen var väldigt intensiv kan man säga. I lördags hade vi dop för vår lilla Elsa på eftermiddagen så fram till dess förberedde vi och fixade. Dukade till 20 personer utan problem och allt kändes väldigt lyckat. Maten räckte och gästerna verkade nöjda. Så fantastiskt fina presenter som Elsa fick. Ja en bra dopdag med strålande väder.

Söndagen var sämre väder och då firade vi min moster som fyllde 60 år. Ute var det planerat att festen skulle hållas men det gick sådär med allt regn. Så himla tråkigt när det var så fint på lördagen. Nåväl det gick bra ändå. Visst uppehåll var det så man kunde vara ute lite. Tråkigt bara när allt känns blött och fuktigt.

Måndagen var en lugn dag. Besök på förmiddagen av Frida och hennes barn Tyra och lilla Alice. Alice är 2 veckor yngre än Elsa och Tyra fyller 3 år till hösten. Elliot och Tyra lekte en del det gick jättebra. Eftermiddagen var vi ute en vända men man får verkligen tvinga ut lillebusen för närvarande. Han vill inte alltid gå ut självmant. På kvällen var det Elliot tredje fotbollsträning. Han har lite svårt för att lyssna och göra det tränarna säger.

Igår var Elliot på förskolan. Regnet öste ner så jag och Elsa passade på att åka och hälsa på på mitt jobb. Det var trevligt att se alla. När vi hämtade Elliot så tänkte jag att det får nog hända något vi kan inte bara sätta oss inne. Så vi åkte in till Kalmar läns museum en runda och gick lite. En fika hann vi med också innan vi åkte hem. Jonas hade lovat fixa med maten så vi väntade med spänning när Jonas kom hem vad det skulle bli. Vilken överraskning det blev. Vi firade mors dag igår istället. Jag fick present en ljusblå top jättefin och trerättersmiddag. Förrätt var det bruschetta med tomat och vitlök, huvudrätt hälleflundra med skirat smör och nypotatis, efterrätt jordgubbar. Smaskens. Medan Jonas och Elliot lagade mat så gick jag och Elsa runt Källstorp. Väldigt bra firarkväll.

I går var det dags för Elsa att bada och denna gång fick hon bada med mig i stora badkaret. Det är så himla mysigt och jag tror hon gillade det bättre. Fick man lite mer utrymme, hihi. Snart får vi nog försöka komma iväg till simhallen också.

/Anne

Inga kommentarer: