27 maj 2013

Händelserik helg

Då var helgen som grabbarna väntat på här. Elitloppshelgen med allt vad det innebär. Jonas och kompisarna åkte till Stockholm på fredagen. Då åkte jag, Elliot och Elsa till bruket för att hälsa på mamma och pappa.

Det är alltid roligt att komma "hem" en runda. På fredagen var vi hos min moster Annicka och handlade lite i hennes bokhandel. Jag har slut på pocketar så nu har jag två nya att plöja genom. Kommer väl ta ett tag. Efter det åkte vi förbi brossan och Åsa och hälsade på. Sen blev det såklart tacokväll och lite span på Lets Dance.

På lördagen var vi ute och tränade cykling med Elliot och nu cyklar han helt själv och är jätteduktig. Jag är så stolt över min lille buse vad duktig han är. Svänger runt och stannar jättebra men har lite svårt för starten. Den ska vi träna på denna veckan. Vid elva åkte vi in till Alvesta. Mamma, pappa och Elliot gick på Tobbe trollkarl. Det var Alvesta yran så det var en hel del aktiviteter. Elliots kommentar till mamma och pappa var "det är ju riktiga Tobbe trollkarl". Han är för söt. Jag och Elsa hoppade över att försöka ta oss in i tältet utan gick och spanade lite i affärerna medan Tobbe Trollkarl höll igång. Jag gillar ju inte trollerier så jag var inte ledsen för det.

Kunde nog handlat allt på Maries önskedröm på fullt allvar. Hon hade hur mycket som helst. Nu blev det en kruka, en uggla i betong och en duk. Vilken fin affär. Hade till och med paradis.

På lördag eftermiddagen konfirmerades min kusin Theodor så det blev lite kalas i Moheda. Men Elsa var så ledsen och kinkig så vi begav oss hemåt ganska tidigt. Elliot stannade med mamma och pappa.

Igår var det barnkalas för Elliots kompis Melvin. Så det blev tidig hemfärd från Torpsbruk. Efter kalaset åkte vi in till Kalmar. Elliot och Elsa var hos farmor och farfar medan jag handlade lite kläder och mat på Maxi. Jisses vad mycket man hinner med när man åker utan barn. Halva tiden skulle jag gissa på.

Nu har vi tagit det lite lugnt på morgonen. Frukost och nu Tinga tinga på barnkanalen. Lugnt och skön måndag morgon.

/Anne

Inga kommentarer: