03 juni 2013

Måndag igen

Helgerna går fort men det gör även veckorna. Denna helgen var vi stugan. Det var ett tag sedan vi var där. Fredagen bjöd på fint väder när jag, Elliot och Elsa kom upp till stugan. Blåsigt var det dock men en hel del sol. Vi grillade och åt gott sen när Jonas och Inger och Lasse kom efter jobbet. Sen blev det såklart lite span på finalen i Lets Dance. Jag höll på Markoolio. Det var kul att han vann.

På lördagen klättrade Elliot på väggarna. Det regnade hela dagen. Jag och Elsa gick en runda på förmiddagen. När jag började gå var det uppehåll men det ändrades efter hand vi gick. Kallt och blåsigt. På kvällen slutade det dock regna så vi gav oss ut jag och Elliot på cykelträning. Sån himla otur busen har då. Vägen vid stugan var så blöt så mittpartiet sjönk cykeln ner i och han föll pladask. Han måste ha skurit sig på cykeln för han har ett jack i högerhanden i handflatan. Vilken gjort det väldigt svårt att äta och göra något med högerhanden. Stackars lille bus. Idag verkar han dock mkt bättre.

Igår kväll hade jag joggingpremiär. Jag är så stolt över mig själv. Sprang nästan 5 km på ca 30 min. Det gick inte fort men jag sprang hela vägen runt korta Källstorp. Nu är man igång på riktigt. Ska se om jag kan få ihop en joggingtur i veckan det vore bra. Jag går ju mycket med Elsa men behöver lite mer kondis känns det som.

Idag ska jag, Elliot och Elsa in till stan och kolla på ny cykel till busen.

/Anne

Inga kommentarer: