04 april 2010

Snart bastudags

Vilket ruskigt väder det är här. Regnar och är sådär råkallt ute. Tur hade jag dock för det började inte regna ordentligt förrän jag kom hem efter min joggingrunda. Det duggade dock hela rundan men det var ok. Hade klätt mig varmt med vantar och möss tom. Nu väntar jag på att Jonas ska komma in från förrådet så ska vi basta. Vi hade avbyte när jag kom in från joggingen så gick Jonas ut och målade det sista i förrådet. Imorgon ska det bli klart var det tänkt sen kan vi ta hem alla flyttkartonger och gymmet och så.

Har ätit jättefin påskmiddag idag hos svärföräldrarna. Man blev mätt men inte så där illamående mätt vilket jag brukar av misstag göra. Det är ju så gott med sill och prinskorv och köttbullar och rödbetssallad ja allt är gott helt enkelt. I kväll blir det lite nostalgi från fuerte ska göra räkor i het sås. Man fräser hackad chilifrukt och vitlök i olja, tillsätter citron och räkor och voilá färdigt. Serverar med nybakt bröd helst. Det åt vi på fuerteventura till förrätt säkert 4 av 5 kvällar för det var så himla gott.

Ikväll ska vi toppa bastun för nu är jag frusen som bara den.

/Anne

Inga kommentarer: