28 maj 2010

Första solning med bikini

Idag har det varit jättefint väder här på dagen. På kvällen mulade det på och blev kyligare när vi skulle till Smedby men när vi kom hem så sken solen igen. Underbart. I alla fall så tog jag en paus när Elliot sov och satt i solen med bikini och läste lite. Har även hunnit med att putsa lite fönster utvändigt på bottenvåningen. Kanske inte så mycket att skryta om med tanke på att man varit ledig hela dagen men jag är nöjd ändå. Har ägnat en del tid att vattna gräsmattan också. Det forsätter imorgon antar jag.



Vi var ute på cykeltur idag också jag och Elliot. Vi såg får, kossor och hästar. Elliot var supernöjd. Han har en känsla för djur den mannen. Han pratar liksom med honom. Idag var det ett får som svarade när han satt och sa upprepande gånger bäh bäh bäh. Så himla söt.



Fixade lite med räkningarna också. Kunde ju gjort det på söndag men risken finns att man glömmer bort det för då kommer Jonas hem igen. Bättre att ta tag i det direkt när man kommer på det. Imorgon kommer mamma och pappa och hälsar på. Det ska bli kul de har inte sett hur fin vår trädgård har blivit. Sen ska vi in till stan och shoppa lite. Elliot ska ha lite nya finkläder och så ska mamma ha något till Jullis examen. Jag kan väl kolla lite också.



Ska nog spana in gardinerna har inte orkat sy upp dem idag som jag hade tänkt får se om det hinns med imorgon eller söndag.



/Anne

Inga kommentarer: