29 maj 2010

Inget grillat idag...

Gasolen är slut så det fick bli utan grill i helgen. Men det gjorde inget för jag passade på att göra lax. Så himla gott det är fast Elliot gillade det inte. Vi hade kokt svensk nypotatis, kall sås med dill och ugnsbakad lax. Det var jättegott. Fast övriga sällskapet gillade det. Det är smidig mat när man är några fler. Det var mamma, pappa, Jullan, Inger, Elliot och jag.

Hela dagen har vi gått i affärer vi åkte från stan ca halv fyra, puh. Först var vi nere på stan och letade efter klänning till mamma men vi hittade inget. Gränsen satte jag vid PIAMIA då sa jag till mamma att det är inget för dig så åkte vi till Hansa City istället. Fasen vi var på massor av affärer och pappa var med och underhöll Elliot så det gick jättebra. Var på IKEA också för jag behövde kudde till Elliot och mamma behövde lite ljus och sånt. Vi hittade en klänning på Cassels till slut och den var jättefin så det blir superbra. Elliot fick ett par byxor av mamma och pappa och jag fick ett par jeanslegging som tack för hjälpen. Jag köpte en skjorta till Elliot som han ska ha på Jullans examen så nu är vi färdigekiperade tror jag. Ska se om jag kanske ska ha en kofta till min klänning får vi fixa nästa vecka i så fall.

Imorgon blir det lite mer fixa och dona tror jag. Är det dåligt väder ska jag försöka hinna lägga upp gardinerna och få upp dem imorgon. Sen kommer Jonas hem fast det blir jättesent. Blir inget firande av mors dag imorgon men det är bara till att vänja sig eftersom elitloppet alltid går denna helgen. Fast vi ska fira lite på måndag istället det går lika bra det.

Ska kolla på sista låtarna på eurovision det är väl sådär vissa låtar undrar man verkligen hur de kunde vara med istället för Anna men men.

/Anne

Inga kommentarer: