03 juli 2010

Hemma igen...

I går åkte vi till Norrköping för att besöka kolmården. Jullis och Menne var också med men körde egen bil för de följde bara med över dagen. Vilket underbart ställe att åka till måste jag säga. Det var jättetrevligt. Vädret var underbart och vi gick runt och tittade på alla djur och så var det delfinshow och vi avslutade allt med safariparken. Elliot gillade alla djur. Han är tokig i djur och tycker det är jätteintressant att titta. Precis när vi kommit till Kolmården fick jag ett supertrevligt samtal men det är lite hemligt så mer info kommer om en vecka senast.

På kvällen checkade vi in på hotell i Norrköping och sen åt vi en supergod måltid på Papa Grappa. Fasen vad fin mat och Elliot skötte sig exemplariskt. Han gillade maten särskilt huvudrätten som var spagetti bolognese. Både Jonas och jag var tvungna att smaka eftersom Elliot åt som en liten tok och det var nog den bästa bolognese jag ätit. Det var en riktigt bra restaurang tror de är med white guide och det förstår man.

Idag har vi varit en runda på stan och kollat lite. Shoppade lite men det var lugnt. Sen begav vi oss hemåt. Kvällen avslutades med cykeltur. Sen shopping på ICA till morgondagens mat till stranden. Skulle bara cykla förbi Inger och Lasse och säga hej men vi blev bjudna på mat, som alltid så det blev sen hemgång. Såg kort på Jonas när han var liten och han var så lik Totten. Det var kul.

Nu är jag helt slut. Trött som bara den. Ska titta lite på fotbollen sen blir det läggdags definitivt.