15 september 2010

Nya jobbet.

Ja det går faktiskt riktigt bra på nya jobbet. Jag trivs som fisken i vattnet. Men en del tycker nog jag är lite jobbig när jag styr och ställer och försöker få dem till att slänga och rensa lite. Hittade kalendrar som avsåg 2009 på en hylla. Vad fasen det är ju ingen som vill ha dem. Så jag började rensa lite. Insåg att det kommer behövas mycket rensning så nu ska vi boka städdag. Ja sa att om ni håller i något som inte är aktuellt släng det!

Annars har jobbet varit en mjukstart lite introduktion av Margareta sen fick jag en arbetsuppgift att hjälpa Karlshamn med. Inte det roligaste kanske men helt ok. Det måste ju göras och allt kan ju inte vara roligt. Nästa vecka börjar den "riktiga" introduktionen. Då ska jag sitta bredvid dem i Kalmar och lära mig budgethanteringen. Det ska bli kul. Jag ska ha hand om 12 föreningar som jag ska hjälpa med ekonomidelen nu under första året sen nästa höst kommer det utökas förmodligen. Beror på vad man hinner med. Det är en utmaning verkligen.

Imorgon är det personaldag på jobbet. Alla i HSB sydost ska delta i en personaldag på Korrö. Har aldrig varit där men det ska bli kul att träffa alla. Vissa har jag ju redan träffat men de flesta blir nya ansikten.

Nehe nu får man lite dåligt samvete måste vika lite tvätt och greja. Jonas är ute och fixar sista detaljerna med vedboden. Den börjar bli klar tack vare hjälp från svärföräldrarna. Men den blir superfin. Nu ska vi "bara" plocka iordning och flytta in grejor. Rensa och åka till mudden med lite skit och sen få ordning på förrådet och vårt gym. Det tar väl inte så lång tid... eller?

/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu känner man igen dig :-) Roligt att allt känns bra på nya jobbet! // HO