02 september 2010

Ny frisyr

Jaha två dagar kvar. Hur overkligt som helst. Ska bli så himla gutt.

Igår var jag hos frissan och klippte mig. Det blev kort som jag hade tänkt mig. Jag är supernöjd. Höst med ny frisyr ingen kan stoppa mig på nya jobbet. Hann med en del igår. Mamma och pappa var här så jag hann åka till mudden med lite kartonger och skit som jag slängde. Sen grundmålade jag lite på vedboden. Strax ska jag ut och grundmåla vindskivorna. Det är en bit kvar men det går sakta med säkert framåt. När Elliot vaknade drog vi på oss gummistövlarna och gav oss ut i svampskogen. Elliot var jätteduktigt och gick nästan hela tiden fast det var över stock och sten och inte det enklaste underlaget. Bara han fick hålla handen så var han nöjd. Han hittade lite kottar och sånt. Svampen får han helt enkelt inte plocka. Man vet aldrig om han får för sig att smaka. Allt är ju inte ätbart i svampväg helt enkelt.

På eftermiddagen så åkte vi med mamma och pappa in till stan. Jonas och jag hoppade av inne i stan medan mamma, pappa och Elliot åkte vidare till Öland. De skulle campa. Första gången Elliot sov i husbilen. Jag och Jonas hade jättemysigt vi gick först till Ernesto men deras meny var väldigt begränsad så då skippade vi det och gick till mamas och papas istället. Det var ett bra val. Supergott.

Nu saknar man den lille busen men han hade det bra med mormor och morfar. Hade inte tid att prata med mig innan när jag ringde. De skulle till Skälby och jag ska ut och måla. Sen städa lite sen blir det till att slut upp inne i stan. Vädret är ju underbart så det bådar gott för dagen.

/Anne

Inga kommentarer: