12 mars 2013

Dagarna springer iväg

Det spelar ingen roll om det är vardag eller helg dagarna bara springer iväg. I fredags åkte Elsa på sin första långresa. Jag, Elliot och Elsa åkte och hälsade på mamma och pappa. Det är ju ingen jättelång resa men det var lagom att testa Elsa och hur hon gillar att åka bil en längre stund. Elsa sov hela vägen så det var inga problem. Det var trevligt att åka hem en runda. Jonas skulle spela hockey med kompisarna på fredagskvällen så då passade vi på. Elliot var så glad eftersom han inte hade träffat Viktor på länge. Mamma och pappas katt. Han vill verkligen ha ett husdjur den killen.

Det var extra kul att alla mammas syskon kom förbi på fredagskvällen innan de skulle uppvakta min morbror Torbjörn. Innan vi åkte hem på lördagen hann vi även åka förbi och fika hos Ingemar och Agneta. Vilken superfin lgh de flyttat in i.

Lördagskvällen var det givetvis Melodifestivalen. Vi var hos svärföräldrarna och kollade. Måste nog säga att jag tyckte att rätt låt vann. Elliots favorit var givetvis Sean Banan. Tack och lov att inte han vann.

I förrgår var en lugn söndag. Jag och Elliot skulle gå på bio men när vi väl skulle åka ville han hellre vara hemma och pyssla. Se kom kompisen Molly och hennes lillasyster Alice och de lekte.

Igår ägnade jag och Elliot åt att bygga Lego. Gillar Elliots kommentar om min fina rymdfärja jag byggde. "Så ser inte en rymdfärja ut". Efter lunch var jag hos frissan och Jonas var hemma. Vilken lyx så himla skönt att bli lite fin i håret.

snart är det dags att hämta busen. Elliot är för närvarande inne i en period när han inte vill gå till dagis. -jag misstänker att han bara vill vara hemma och spela på datorn. Men när vi väl kommer iväg så gårdet bra. Idag skulle de till skogen. Elliot skulle leta efter en triceratops som vi kunde ha som husdjur. Det vore bra att ha en sådan som kan jaga bort alla rovdjur. Hmm han har inget fel på sin fantasi Elliot.

/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm fantasin är det inget fel på hos den lilla sötnosdelfinen! Han kanske kan hämta nån dinosaurie som kan skrämma alla ormar åt farmor?

tjingelInger