20 mars 2013

Racerbajs

Hihi nu har Elsa bajat. Hon låter det gå några dagar mellan och varje gång så utmanar hon blöjan rejält. Än så länge leder Elsa med säkert 5-0 mot Libero, hihi. Men jag tror inte det finns någon blöja som klarar av Elsas racerbajs.

Idag var tanken att vi skulle in till stan och gå på apoteket och sedan hälsa på en stund på jobbet. Men vädret är som det är och jag känner inte jättemycket för att ut och köra. Så vi skjuter upp det till nästa vecka. Skönt att bara vara hemma och inte göra så mkt. Tvätta och greja lite. Elsa ligger och spanar i babygymmet och är för närvarande väldigt nöjd. Jag passar på att sätta mig en liten stund framför datorn.

Idag åkte Elliot tidigt till förskolan för de skulle åka buss in till stan och gå på teater. Kalmar läns museum ger teater om pirater. Tror att det kommer vara uppskattat. Alla barn födda -08 skulle få åka och Elliot har sett fram emot det länge. Bara att åka buss är superkul tycker Elliot. Det händer inte alltför ofta. Jag är lite för bekväm för det med två barn och barnvagn. Får se när Elsa blir lite större får vi väl ta bussen in till stan någon gång.

Imorgon bär det av mot Växjö och mormor och morfar. Ska bli trevligt. Ska försöka hinna hälsa på lite kompisar också var tanken.

Ha en skön onsdag.

/Anne

Inga kommentarer: