19 augusti 2014

Första dagen i skolan

Sommarlovet är slut. Nu är det dags för skola för den lille busen. Jisses vilken förväntansfull liten kille som vaknade idag kvart över sex. Ska vi gå snart var frågan en timme senare. Ja det blir ju väl tidigt eftersom skolan börjar kvart över åtta. Men nu är han iväg med Jonas. Elsa ville också följa med. Måste säga att jag är också lite nervös för min lille bus men det ska nog gå bra. Trekanten har en bra skola och jag tror att det kommer bli superbra med hans lärare.


Undrar vad jag och Elsa ska hitta på idag. Är ju van vid att båda barnen är hemma. 

Nu är det mindre än två veckor kvar innan jag börjar jobba. Igår tjuvstartade jag lite på eftermiddagen. Videokonferens för oss driftledare. Passade på att gå genom lite mail också. Det är ju en del att läsa. Det kändes kul att vara tillbaka. Men det kommer bli mycket nytt att få in i huvudet. Innan jag åkte hem blev det storhandling på Maxi. Faktiskt inte så mycket folk så det gick hyffsat fort. Sen hem till familjen. Matlagning och bad för Elsa och Elliot sen tog jag en löprunda när Elsa somnat. Inte många veckor kvar till tjejmilen nu så jag kände att det fick bli en långrunda igår. 1,1 mil blev det på ganska lugnt tempo 6 min/km. Det fick väl vara ok. Hade mycket kvar när jag kom hem så jag ska försöka få upp det tempot på tjejmilen helt klart. Grannen har anmält sig till Göteborgsvarvet och det har satt lite griller i huvudet. 2,1 mil fixar jag det? Vore ju en kul med en ny utmaning. 

Förra veckan blev det klippning på båda barnen. Här kommer en bild på den lilla tjejen också. Hon blev så fin i lugg. Stor tjej nu, den 1 september då är det dags för inskolning på förskolan Månen.



/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

Ohhhhh vilken stor kille, tänk vad tiden går fort! han kommer att gilla skolan det är jag övertygad om! Lilla sessan är också en stor tjej nu med sötaste luggen o pippilotter som farmor älskar! lyckliga jag som har så fina barnbarn/Farmor Inger