04 augusti 2014

Snart dags för jobb igen

Nu är det mindre än en månad kvar till jag ska börja jobba. Den 1 september då kör jag igång igen så det ryker. Känns väldigt bra. Träffade vår vd förra veckan och det känns inspirerande att köra igång igen. Kul att komma tillbaka på hösten när alla haft ledigt och jag tror att de flesta är utvilade och känner för nya tag.

Helgen flög förbi som vanligt. Varit hemma en vecka från stugan nu drygt. Det har blivit några dagar på stranden i Talludden i värmen. Det är skönt att ha så nära Öland. I fredags eftermiddag bar det dock av mot bruket och mina föräldrar. Det blev en trevlig fredagskväll, brossan och Åsa kom också. På lördagen var det galej hos min morbror som fyllt 40 år. Det var väldigt trevligt med god mat och trubadur. Vi fick dock lämna något tidigare än resten av gänget. Tror vissa höll på inpå småtimmarna.

Söndagen åkte vi till Talludden igen och min kusin Jossan och hennes pojkvän Markus kom dit. Hon började jobba idag så det blev sista dagen vid stranden för hennes del. De ville variera sig lite eftersom Markus bor i Halmstad och Jossan i Växjö blir det ofta Västkusten. De tyckte de var fint vid Talludden och jag kan hålla med. Bödabukten är ju givetvis bättre och finare men det är ju en bit att åka.

Idag började Jonas jobba igen efter 4 veckors ledighet. Varmt och klibbigt var det så vi åkte en vända till stranden i Kalmarsundsbadet på förmiddagen. Mulet men varmt badade säkert en timme. Elsa vill verkligen inte gå upp och inte Elliot heller. Vi gick inte lika långt ut idag när jag var själv. På Talludden igår dök Elsa medvetet. Hon var helt tokig man fick verkligen hålla koll på henne hela tiden. Har beställt armpuffar till henne nu får se om hon kan använda dem. De var från 1,5 år. Hon gillar verkligen att bada nu när det är så varmt i vattnet. Elliot han kan ju bada även om det är kallt.

Nehe får se om grannen ska ut på en joggingtur sen så hänger jag nog på. Det behöver bli lite svalare först. Underbara sommar inte en långärmad tröja på flera veckor. Härligt.

/Anne


Inga kommentarer: