07 september 2011

Hösten är här

Vad veckorna går fort redan torsdag i morgon. Kan knappt fatta det. Helgen var superbra var hos mamma och pappa och hälsade på lite. Var även en runda hos Marie och Freddie och kollade läget på söndagen. Jisses vad stora barnen har blivit. Jonas var i Budapest med sitt jobb så då passade jag på att åka hem till mamma och pappa en runda och som vanligt var det fullspäckat schema. Fredagen kom vi fram strax innan sex så då var Elliot med pappa medan mamma var och handlade till morfar och jag gav mig ut på joggingtur i bruket. Första rundan på en vecka pga förkylning och ont i halsen. Gick hyffsat bra men jag fick kämpa för att hålla igång. På lördagen gick vi en promenad på förmiddagen med Ingemar och Agneta. Trevligt och till lunch kom Peter och Åsa. Eftermiddagen åkte vi till skogen och plockade svamp. Jag, Elliot, mamma och pappa. Det var jättekul vi hittade några soppar och trattkantareller men också väldigt mycket svart trumpetsvamp. Fasen vad kul det var. Jag har aldrig sett svart trumpetsvamp förut men den var väldigt lätt att rensa och jag gillade den. Påminde en del till smaken om trattisar och det gillar jag. Nu är de i varje fall torkade och placerade i glasburkar. Söndagen var vi förbi Marie och Freddie och Elliot stortrivdes i deras sandlåda. Innan vi åkte hem hann vi även med en fika hos Ingemar och Agneta och alla barnen var där det var kul.

Söndag natt kom äntligen min älskling hem. Det var tur det eftersom natten mellan torsdag och fredag inte var så kul. Jag var inte så himla glad åt att sova själv om jag säger så. I torsdags så började det med att jag inte kunde sova. Jag har svårt att sova själv för jag är inte van vid det men så glömde jag bort mig och drack en halv kopp kaffe vid halv åtta. Det kan jag inte göra att jag aldrig lär mig. Nåväl vid halv tolv somnade jag äntligen. Vid halv ett vaknade jag av att larmet gick fy fan vad rädd jag blev. Förmodligen var det ett djur som satt på en sensor eller nåt annat för jag tryckte av och på larmet. Ja jisses vilket stök. Nåja det gick bra till slut.

Denna veckan har varit allt annat än lugn på jobbet. Fasen det är omöjligt att hinna med känns det som och grädde på moset så blir familjen sjuk. Elliot hade feber när jag hämtade honom på dagis igår och det blev bara värre och värre på kvällen. Idag har han haft feber och Jonas har varit hemma. Men Jonas är också risig som fasen så imorgon blir det till att stanna hemma. Fick med datorn hem så jag hoppas att jag kan få lite gjort. Massa avstämningar av konton som jag måste göra senast fredag och det är inte klart ännu kan jag säga.

Ikväll har vi haft styrelsemöte i Trekantens IF. Nu börjar man komma in i det lite mer. Jag tycker det är kul men visst tar det tid i anspråk men när man inte kommer från orten så lär man känna lite mer folk.

Nu är det nog läggdags för mig också. Jonas och Elliot har redan gått och lagt sig men jag tänkte passa på att blogga och kolla lite på nätet innan läggdags.

Vill också skänka en tanke till Stefan Livhs familj och vänner. Otäckt vad livet kan förändras för somliga snabbt. Det gäller att njuta av nuet och inte leva i dåtid och framtid.

/Anne

Inga kommentarer: