30 augusti 2011

Veden fload

Igår hämtade Jonas, Elliot och Lasse ved till vintern. Tre kubikmeter till oss och tre kubikmeter till Inger och Lasse. Jisses vad mycket ved. Vi köpte lika mkt förra året men det kändes som om detta var mer. Nu är det i varje fall fload i förrådet så nu kan kylan och snön komma för vi är redo. Jippi.

Två arbetsdagar avklarade denna veckan. Imorgon blir en hektisk dag för Maggan jobbar sista dagen sen går hon i pension så vid lunch kommer massa folk och ska tacka av henne. Sen är jag själv på Nybro-kontoret. Vi får se hur det går och om jag blir fullständigt lapp-sjuk. Just nu tycker jag att det ska bli lite skönt att få styra och ställa och bestämma allt själv. Men vi får se om jag säger samma sak om några veckor. I och för sig så går vi in i värsta tiden nu för det är snart dags att producera fram budgetarna för bostadsrättsföreningarna och det tar sin lilla tid. Har dock bara 14 jag ska avklara så det går väl ganska fort, hihi. Sen är det nästa steg och det är fastighetsservice det tar nog lite längre tid är jag rädd för. De har lite mer konton att ta ställning till.

Nepp nu blir det till att leta mig upp till soffan tror jag. Men det är väl inget bra på tv ändå. Jonas håller på och försöker få ordning på canal digital mottagaren. Jag kan nog tyvärr inte bistå honom så är han inte klar så blir det nog till att hissa upp sängen och sitta där och titta. Inte helt fel det heller vi får se hur det går.

/Anne

/Anne

Inga kommentarer: