15 augusti 2011

Första jobbardagen gick bra

Hej och hå vilket sjå. Ja man kan verkligen säga att dagen gick hyfsat fort trots att det var första dagen efter semestern. Eller rättare sagt det var väl tack vare det. Jag har verkligen inte koll på allt men man får börja i ena änden och så arbeta sig vidare mot slutet. Så får man väl ta en kaffepaus eller två också förstås.

Elliot ville verkligen till dagis idag. Han var väl trött på sin mamma och pappa kanske efter 6 veckor från dagis. Det var inga problem att lämna honom men det brukar det inte vara. Jag tänkte när vi åkte att man vet aldrig. Det har ju trots allt gått 6 veckor och så är det en ny dagisfröken. Men det gick galant han gick direkt till traktorerna. Otippat måste jag säga. Nåväl eftersom det var lite svårt att sova igår så sa jag på dagis att det var ok om han sov middag. Nu var det så att det fanns inte tid för det i Elliots schema idag. Han hade mycket att ta igen så någon vilpaus blev det inte. Det var inte mycket energi kvar ikväll men det gick bra till slut. Efter att ha fått muta honom med Jonas hembakta pizza. Det dög inte den maten som var lagad. Först skulle han ha stor pasta. Vi tog aldrig någon strid utan det fick bli att värma pizza från frysen och det gick hem. Det är inte lätt att vara liten och trött.

Nu blir det väl snart till att bänka sig framför tv:n idag orkar jag inte så mycket mer än laga mat, plocka undan. Men måndagen är över den känns superlång jobba ända till halv sex. Men så tänker jag på alla som jobbar i affär som får jobba så länge ofta och även på helgerna. Då ska man verkligen inte klaga.

/Anne

Inga kommentarer: