21 augusti 2011

Vilken rolig helg!

Jaa det har det verkligen varit och väldigt varierande. I fredags var det bara till att slänga sig ut från jobbet, hem och packa bilen och sen åka till mamma och pappa. Vi skulle på mohedadagarna och kräftskivan så det var snabba ryck som gällde. Vid sex skulle vi träffas och vi kommer till bruket ca tio över fem. Jippi men snabba besked så var man klar fem min i sex. Ett problem bara Jonas väska var kvar hemma. Tur att han är flexibel ingen kavaj och sånt utan pappa hade en vit skjorta han kunde ha och så fick det bli jeans helt enkelt. Men det blev superbra ändå. Jättetrevligt kväll och jag pratade med folk från Moheda jag aldrig pratat med och givetvis lite gamla känningar. Så himla trevligt. Sen var ju såklart mina småkusiner där lite senare så jag kände mig som en gammal tant men jag är väl det nu ;-) Sen var ju barbadosmagnus där också. Mitt i allt så stod jag som en fjortis och dansade med jag hoppas verkligen inte det finns några bilder på det för då vet jag inte vad jag gör.

På lördagen var jag ovanligt pigg trots att jag fått i mig två snapsar Skåne ett antal kräftor och lite rött och lite vitt vin och cider. Jisses vad jag blandade friskt nu när jag tänkte tillbaka men jag mådde himla bra på lördagen. Då var tanken att fm skulle ägnas åt mohedadagarna men eftersom Jonas glömt sin väska fick vi åka till stan och shoppa lite. Nåja det var ju bättre än att åka hela vägen tillbaka till Kalmar. På eftermiddagen fick det bli en sväng till Moheda jag, pappa och Elliot. Jonas fick dispens eftersom det var Liverpool på tv. Vill särskilt tacka Ingemar och Neta som hade tv3 det höll på att gå åt pipsvängen med fotbollen för vi glömde vårt boxerkort hemma.

Eftermiddagen var vi sedan och la i kräftburarna jag, pappa, Jonas och Elliot. Det var första gången Elliot åkte båt och han var så fin i sin nya flytväst. Han tyckte nog det var kul men lite drygt kanske. Man är ju rädd att han ska trilla i så jag ville att han skulle sitta still i mitt knä. Pappa och Jonas hade ju fullt upp att lägga i burar. Söndag morgon började väldigt tidigt närmre bestämt kl 05:00. Iväg till Ekna och ta upp burar och det gick jättebra. Vi fick ca 100 kräftor men 20 fick vi kasta i för de var för små. Men det bådar gått för nästa års fiske. Nu är det kokta och ligger i vår frys. Några smakade vi och de var jättegoda. Mamma kan verkligen koka kräftor.

Efter några timmars vila/sömn så var det dags för ännu fler utflykter vi var och kollade på Ulles och Markus nya hus. Superfint och så var vi hos brossan och Åsa och kollade deras nya hus. Det kommer säkert bli jättefint och de har börjat renoveringen badrummet nere och deras sovrum har de fixat. Bra planlösning var det och det är svårt att påverka.

Kvällen avslutade jag med att åka till Maxi och veckohandla, steka plättar till kvällsmat och göra chili con carne till imorgon och nu har jag precis kommit hem från löprunda på 1 mil. Fasen idag har jag varit ganska effektiv. Imorgon är det jobb igen men det ska nog gå bra. En vecka avklarad och man känner att man börjar komma in i det.

Nehe måste äta något nu har inte ätit sedan lunch. Men då åt vi kåldolmar så jag har varit mätt hela eftermiddagen men nu börjar man känna sig lite hungrig undrar om man få dispens och får äta uppe i soffan, hmm. Om jag ber snällt kanske.

/Anne


Inga kommentarer: