07 augusti 2011

En semestervecka kvar...

Nu är vi hemma en vända igen från sommarstugan. Fint att kunna växla mellan två ställen. Jag gillar det. När man kommer till stugan så är man supernöjd att vara på Öland när man kommer hem är man supernöjd att vara hemma. Vi har verkligen haft en några jättefina dagar på öland. I torsdags var det en hel del bestyr innan vi kom upp till stugan. Vi skulle ha med oss vår gräsklippare för den som är i stugan är för jobbig att klippa med. Det är en hel del gräs att klippa i och med vädret regn, värme och sol gör att gräset växer som bara den. Normalt så bränns det bort men inte denna sommaren. När vi väl kom upp var det bara på med bikinin och sola och bada. Vi åkte inte till havet utan höll oss i poolen. Fredagen var samma visa underbart väder och varmt och skönt. Elliot har varit lite smyg i poolen och tyckt det varit kallt men nu kom han igång ordentligt lille busen. På två dagar lärde han sig att simma med armkuddar bara. Jag är så imponerad av honom han är så duktig och kan hålla sig flytande. Mycket bad och sol alltså fredag och lördag.

Igår firade vi min födelsedag sådär lite i förtur. Mamma och pappa ska till Finland nästa helg när jag egentligen fyller så då fick det bli lite flytt av firandet. Dessvärre så var Jullis och Menne på bröllopsresa men vi blev brossan och Åsa kom till stugan, mamma och pappa och såklart Inger och Lasse. Det blev en trevlig kväll med grillade revben och kycklingklubbor. Riktigt köttkväll var det men gott var det.

Idag var det regn och rusk i väderfronten så vi åkte hem till huset en vända. Tvätta lite och så ska Jonas jobba lite imorgon. Men det var inget vidare kul för när vi kom hem hörde jag att det pep från köket. Fasen också jag hade glömt stänga frysen så det var helt förstört allt. Ska se om man kan få det på drulleförsäkringen. Verkligen inget kul alls men man måste försöka se positivt på det hela och då kan jag säga att min frys är jättefin rengjorda lådor som tidigare flöt glass och annat gojs på. Sen är den ju också helt tom. Redo att fyllas på. Tråkigt bara att man fick slänga ca 10 påsar svamp och 5 påsar med blåbär. Allt annat kan man ju köpa nytt i affären men inte egenplockad svamp och bär. Hade lite jordgubbsmos och äppelmos också som fick kastas. Tråkigt tråkigt men det får bli en snabbvända till affären.

/Anne

Inga kommentarer: