03 augusti 2011

Hemma en vända

Ja det är verkligen skönt och avkopplande att vara i sommarstugan men det är minst lika skönt att komma hem. Man saknar sitt lilla hus ibland. Kan bero på att det är lite enklare livet i huset än i sommarstugan. I varje fall så har vi varit hemma nu sen igår. Jag och Elliot har klippt oss. Blev båda jättenöjda sen idag har vi fixat lite hemma. Jonas har börjat måla det som ska bli innertak i carporten och jag städade lite i förrådet som såg ut som ett bombnedslag och så var jag och Elliot på mudden och kastade lite skit. Det var ett tag sedan vi var där. Lunchdags och så sov Elliot en stund. Nu när man är ute så mkt på dagarna så orkar inte busen som regel med en hel dag. Med sena kvällar på det gör att man är lite tröttare än vanligt. Nåja då hann jag klippa gräset lite med uppsamlaren. Jonas körde en vända igår men det var så långt så det gick inte köra med uppsamlaren helt enkelt.

Nåja tiden gick superfort idag. Vet inte vart den tog vägen så helt plötsligt var kl kvart över två. Jäklar och vi skulle åka på kalas vid kvart i tre. Kan säga att vi var färdiga kvart över tre hela familjen jisses vad vi stressade men var hann i hyffsad tid i varje fall. Bara några minuter för sena. Trevligt var det. Det var Jonas kusin Christer som fyllde 40 år. Ni som var på vårt bröllop vet vilka det var för fru Garpefors var den som vigde oss. Vilka underbara människor de är. Helt fantastiskt vilken gästvänlighet. Supertrevligt och bara ett barn på hela kalaset dvs Elliot. kan lova att han var nöjd med det. Fick väldigt mkt uppmärksamhet kan jag säga. Sen var det ju toppen att Christer och Pamela hade rådjur, kaniner och lamm i sin trädgård det gjorde ju verkligen inte kalaset sämre i Elliots mening. Kakmonstret Elliot fick till och med kakor med sig hem.

Nu ska jag försöka få lite energi och vika lite tvätt innan läggdags. Imorgon bär det av till stugan igen och i helgen ska vi fira min födelsedag med mamma, pappa, Peter, Åsa, Inger och Lasse. Jullan och Menne är på bröllopsresa och nästa helg när jag egentligen fyller är mamma och pappa på bröllop i Finland. Så det fick bli lite pusslande med firandet. Det blir ett vuxenkalas och ett ungdomskalas kanske, hihi.

/Anne

Inga kommentarer: