07 augusti 2011

Söndag med lite gjort

Ja vi har i varje fall tvättat en massa i eftermiddag. Tre maskiner lyckades vi få ihop. Sista maskinen går just nu. Sen kom farfar förbi med present till Elliot. Han hade lovat Elliot en traktor med balpress i lördags om vi vann mkt pengar på travet. Nu blev det inte så mkt pengar eftersom vi "bara" fick 6 rätt men Elliot påminde farfar om traktorn i lördags och idag. Nåja snäll farmor och farfar har han för i eftermiddags fick Elliot en traktor med balpress. Han har lekt med den hela eftermiddagen och kvällen. Förvånad dock att han inte ville ha med sig den när han skulle sova.

Fick en ny telefon i födelsedagspresent av min kära make. Den jag hade råkade ut för en olycka för några veckor sedan och jag har saknat den något ofantligt. Nu fick jag en ny Samsung Galaxy S2 och den är ännu bättre. Jag kan inte annat än rekommendera den till alla som läser denna blogg. Idag var det dock dags att testa den när jag var ute och sprang. Jag har dissat det där med runkeeper tidigare men idag testade jag det. Jaha till följd ville jag inte sluta springa förrän jag nått exakt milen, så 1 h ohc 12 min senare så hade jag tagit mig runt. Jag trodde att jag hade sprungit en mil innan men förmodligen var det bara 9 km. Då mekade jag lite med spotifyn samtidigt under första km så det gick inte så fort då. Nu vill jag bara slå den tiden.

Glömde berätta om mina andra presenter. Fick ett jättefint kakafat i tre våningar av mamma, pappa, Peter och Åsa i limegrönt. Av svärföräldrarna fick jag ett fint fia med knuff som jag kollat på innan men var för snål för att köpa. Det var visst bara buspresent den riktiga kommer väl på min födelsedag men jag var väldigt nöjd med mina presenter. Ska fylla frysen med goda kakor som jag kan servera på mitt kakfat och till hösten när det är ruggigt och kyligt om knuten i stugan ska jag och Elliot spela fia på altanen. Med tända ljus och mys.

Nehe nu får jag nog ta tag i livet lite fast det känns som om all energi är slut. Jonas gjorde hemmagjord pizza när jag kom hem från löprundan och nu hör jag att han plockar ut diskmaskinen. Får ta och hjälpa till lite.

Höll på att glömma FF tog en poäng borta mot Elfsborg. Det får vi vara nöjda med med tanke på att det gått så dåligt för dem på sista tiden.

/Anne

Inga kommentarer: