28 augusti 2011

Helgen går fort

Det var värst vad helgen går fort. I fredags hade vi lite shopping efter jobbet. Planen var att åka in till stan på lördag men jag kände inte för att lägga en halv lördag på det så istället åkte jag och Elliot in direkt efter dagis i fredags. Vi hann med en hel del höstskor och kläder till Elliot och så en gris på leksaksaffären. Sen stack Jonas och Elliot hem och jag köpte doppresent till Felix och mat på City Gross. Bra uppdelning. Maten blev entrecote med pommes mycket enkelt och gott.

Lördagen ägnade vi istället till lite städning. Jonas började med innetaket i carporten eller rättare sagt att placera ut spotlightsen. Jag och Elliot åkte till blomsteraffären i Trekanten. Ibland finns inget kul alls men igår hade de mkt bra grejor. Köpte och planterade i utekrukorna. Nu har sommarblommorna åkt i trädgårdstunnan. Faktiskt riktigt skönt de hade haft en hård sommar. Mamma fick med sig pelargonerna så ska vi se om de kan övervintra i deras förråd. Ska köpa ljung och murgröna till tre av fönsterlådorna de andra två får gå i vintervila till nästa sommar.

Stressigt värre blev det sen för vi skulle ju på dop vid halv två. Elliot lekte med Olle och det var ju jättekul att få med honom. Han skrek hela vägen hem. Den här helgen har han inte visat sitt bästa humör alla gånger. Nåja färdiga blev vi och vi hann till kyrkan i god tid. Dopet var i Rockneby kyrka. Den var verkligen jättefin. Det var ett fint dop, han var så snäll Felix fast prästen fick kämpa ordentligt när han skulle lyft upp Felix. Han är ingen lättviktare precis. Efter dopet åkte vi hem till Pelle och Nettan. Det var trevligt att träffa deras släkt. Från kompisarna var det bara Dan, Alva, jag, Elliot och Jonas. Jonas var tvungen att sticka tidigare för han skulle på fotbollen med en leverantör men jag och Elliot var kvar. Alva stannade också och åkte med oss hem från Drag. Men det roligaste var nog när vi skulle lämna Alva. Jisses Elliot ville givetvis inte åka hem men till slut efter Alvas övertygan och Cattas lyftande så löste det sig. Men väl utanför hissen så såg Elliot en rolig knapp man kan trycka på. Jisses han ringde på hos grannen. Vi smet in i hissen och hoppades att grannen inte var hemma. Väl nere hörde jag hur dörren öppnades och Catta förklarade att det bara var en liten pojk som hade ringt på. Haha.

Idag har varit en ganska fin dag. Inte jättevarmt men när väl solen var framme var det skönt. Vi har hunnit med en vända i svampskogen och vi hittade kantareller och till och med trattkantareller. Sen hittade vi en sopp som mamma aldrig hade hittat så hon var supernöjd. Jag med för den var jättegod den svampen. Efter god svamplunch har jag sopat markteglet. Marktegel är fint men ack vad jobbigt det är att sopa. Jonas har ägnat hela dagen till innertaket i carporten och pappa och han hjälptes åt i eftermiddag och det blir superfint.

Ingen löpning alls i helgen förkyld som bara den och inatt har jag hostat så jag hoppas att jag piggnar till fort för det är inget kul alls. Man blir lite matt i kroppen. Nu blir det väl en lugnt söndag kväll så man orkar med en ny arbetsvecka. Denna veckan är särskilt spännande men det återkommer jag med. En cliffhanger får man väl kalla det, hihi.

/Anne

Inga kommentarer: