11 april 2014

Helg igen

Helgens tur till sommarstugan blev härlig. Städningen gick bra och så planterade jag lite blommor. Får se hur de klarar sig. God mat och en löprunda till Sandvik blev det. Väl hemma igen avslutades söndagen med backträning i pulkis, intervall löpning hem och styrketräning hemma. Kändes inte rätt att stänga in sig i en gympasal och köra step när solen sken.

Vi har även fått en liten rymmare i familjen. Jisses vad hon är försigkommen. Elliot kunde inte öppna ytterdörren när han var så liten men det kan lilla busan. Nu blir det till att låsa ytterdörrarna noga och stänga till tvättstugan noga.

Veckan har gått fort som vanligt. I onsdags var Elsa och jag i Smedby på öppna förskolan. Det var verkligen länge sedan. Jenny och Sanna var också där med sina barn. Men vi var inte ensamma väldigt många barn. I går var vi på öppna förskolan i kyrkan i Trekanten. Det var trevligt men kontrasterna var stora. Vi var väl 6 barn med förälder. Lite lugnare sångstund men Elsa körde show som vanligt och dansade och tyckte det var kul. 

I onsdags var jag och grannen ute och sprang. Det var ett tag sedan. Efter Elliots fotbollsträning gav vi oss ut. Kan säga att hade jag varit själv hade nog passet blivit inställt efter denna regniga och ruskiga dag men men vi kom iväg. Vi hade sån tur, verkligen mellan regnskurarna och det var sköna km vi avverkade. Men jag måste lära mig att vara tyst. Jag orkar inget känns det som och babblar på. 

Idag var vi uppe väldigt tidigt. Busan vaknade tio i sex. Igår sov hon till kvart i åtta. Men så kan det vara. Igår var jag trött hela dagen kändes det som. Förmodligen hade jag sovit för mycket. Idag hoppas jag vara pigg. 

Ikväll blir det packning och fix inför tjejhelgen till Karlskrona. Ska bli så himla kul!!!

/Anne

Inga kommentarer: