13 april 2014

Kul helg i Karlskrona

Ja lördag morgon påbörjades tjejernas utflyktsresa till Karlskrona. Jag körde och det gick jättebra tills vi kom fram till Jämjö då börjar en lampa lysa. Det visar sig att det har med däcktrycket att göra. Fasen men tjejer kan så det blev en tur till en mack innan vi kom fram. Vilket äventyr det blev. Väl framme ställde vi in bagaget på hotellet och sen vidare för lite shopping på stan. Lite lunchpaus med gott vin och sen fortsatt shopping. Hittade mycket bra grejer och hejdade mig när jag var på väg att köpa en alltför dyr kavaj. Det blev två par chinos, en skjorta, puder och så lite kläder till barnen. Tror att alla var nöjda med shoppingen. Väl tillbaka på hotellet checkade vi in och fikade lite. Innan vi gav oss vidare till relaxavdelningen. Inte den största relaxen men helt ok. 

Kvällen hade vi bokat mat på 2 rum och kök. Fondue och jag gillar det. Man sitter i lugn och ro och äter. Det var gott. Vidare mot Nivå för en drink innan vi avslutade kvällen på stars and stripes. De hade dansgolv där och vi dansade nog oavbrutet i 3 timmar. Fasen vad det var kul. Jag var så trött i benen. Åter på hotellet vid tre somnade jag väldigt lätt. Men jag har svårt att sova borta, tre timmar senare vaknade jag och hade svårt att somna om. Kroppen vilade väl i varje fall för jag har inte känt mig jätteseg. Vilade lite i eftermiddags medan Elsa sov. 

 Idag har vi mest myst hemma i eftermiddag. Jonas ville så gärna se den viktigaste matchen på hela säsongen för Liverpool och vi höll lite sällskap. Elliot cyklade och jag tog en löprunda. Kände jag ville komma ut men bara jogga lite lätt. Det var perfekt modest tempo och 5 km blev det. Han är duktig vår lille kille som kämpar på i slingan och cyklar. Ska jag gå upp och läsa för min älskling. Hoppas han väljer något annat än en faktabok det är så tråkigt...

Nu ser vi fram emot en underbar påskhelg!

/Anne

Inga kommentarer: