23 april 2014

Påskhelgen över

Påskhelgen gick fort trots att Jonas även var ledig på skärtorsdagen. Vi inledde med sångstund och fika i kyrkan jag och Elsa. Elliot var på förskolan. De hade påskfest sista dagen innan påsklovet. Vi fixade och grejade en del hemma och på fredagen bar det av mot stugan. Härliga dagar i stugan med god mat och härliga promenader till havet. Hann även med en löprunda. Skönt. Grabbarna snickrade mest på Jullan och Mennes stuga. Jonas och Elliot snickrade även mycket riddargrejor och sådant.

Hem igen på söndag eftermiddag och sen annandag påsk bar det av mot Alvesta för att fira brossan. Det var trevligt med mycket god mat och fika. Vi åkte lite tidigare för Elliot och Jonas skulle med brossan ut med båten och fiska. Tyvärr inget napp men det hoppas vi på nästa gång. Elsa har varit lite krasslig började i söndags med förkylning och i måndags kom febern.

Igår frågade jag Elliot vad han ville hitta på och han ville bara vara hemma. Han är hemmakär den pojken verkligen. Nåväl en snabbtur till Nybban fick det blir för det var väldigt tomt i kylen. När vi kom hem var grannens pojk hemma så Elliot och Olle lekte en stund. De stora killarna gick till skogen och var på lekplatsen själva. Två grabbar kan ju hitta på mycket bus men det gick jättebra. Börjar bli stor nu. Det är bara jag som ska lära mig att släppa taget lite mer. Finns det GPS till barn? hihi.

Avslutade tisdagen med en löprunda som blev väldigt konstig. Hade inte bestämt mig innan hur långt jag skulle springa och efterhand som det kändes bra så utökade jag. Det blev lite kringelikrok förbi plantskolan upp ett varv i slingan förbi satelitområdet och sen vidare förbi asfaltverket. Nåväl det blev en mil och det kändes gutt efter måndagens frosseri, hihi. Eller rättare sagt påskens frosseri. Efter att inte ha ätit godis på några månader så blev det lite godis i helgen men ärligt talat nu känns det nästan som jag kan vara utan. Ska försöka undvika det framöver. Fika kan jag göra någon gång ibland men just godis klarar jag nog mig utan. Får se hur det går.

Nu ska vi ge oss ut på lite promenad. Elsa ska sova och sen får vi se vad dagen ger. Ikväll är det fotbollsträning och då är det min tur att få titta på alldeles själv. Ska bli spännande det var ett tag sedan jag var där.

/Anne





Inga kommentarer: