04 augusti 2010

Nya friska tag

Jaha jag hade höga ambtioner att jag skulle sätta igång med lite matbloggande för jag tycker det är så kul. Det gick sådär jag kommer på när jag börjat äta att fasen jag skulle ju ta kort. Sen har det varit mycket för tillfället men snart kommer fler matinlägg för er som är intresserade. Ska även ta med systemkameran så det blir lite bättre bilder.

Nu har vi haft lite minisemester. I söndags åkte vi till västkusten och Göteborg. Väldigt trevligt vi bodde på hotell och umgicks med Pelle och Nettan. Nettan är en klippa som fixar så bra och billiga rum. På söndagen tog vi det lugnt. Skulle ut och äta men det blev väl kanske inte som vi hade tänkt oss men det är alltid lätt att vara efterklok trevligt hade vi i alla fall. Sen på måndagen var vi på Liseberg. Jippi Elliot var så himla söt när vi hade åkt farfars bilar. Först så ville han inte stå i kö utan försökte tränga sig förbi och klättra över staketet. Han gillar bilar måste jag säga mer. Sen åkte vi karusell. Jonas stog bredvid så åkte jag med. Han var söt och han ville inte lämna karusellen. Vi gick runt lite och spanade in lite karuseller och mötte upp Pelle och Nettan som åkt lite själva. Jag och Nettan åkte en superhärlig grej shanghai tror jag den hette. Det blir kul när Elliot blir lite större för han verkar gilla karuseller och sånt. Han åkte även de flygande elefanterna och den gillade han riktigt mycket. Det jobbiga var att försöka förklara för honom att man inte kan sitta kvar och åka igen utan måste stå i kö igen. Det var ett lyckat Lisebergsbesök.

Efter Liseberg åkte vi vidare söderut medan Pelle och Nettan åkte hem. Vi åkte vidare för vi skulle hälsa på Ingemar och Agneta i nya sommarstugan i Halmstad. Sommarstuga kan man nog inte kalla det för. Det var jättefint hus allt var perfekt. Men så är det ju nybyggt. På tisdagen var vi i Ullared jag, Agneta och Elliot. Jonas var med kusinerna och morbror och spelade golf. Konstigt att han valde det före Ullared. Måste säga att jag handlade väldigt duktigt inte så himla mycket lite kläder till Elliot och annat bra att ha. Igår åkte vi hemåt men stannade hos mamma och pappa en natt innan vi åkte hem. Bra minisemester måste jag säga. Men nu måste jag sova för man är ganska trött.

Imorgon hade jag först tänkt stranden men det blir nog till att stanna hemma och fixa och dona lite. Vi får se.

/Anne

Inga kommentarer: