15 augusti 2010

Söndag kväll

I fredags var det ingen vanlig dag utan min födelsedag. Det blev en väldigt bra dag. På dagen förberedde jag maten och så städade jag lite. Mamma och pappa kom lite tidigare så det var ju tur för Elliot så han slapp vara inne. Istället blev det invigning av hans nya sandlåda. Blev jättebra med bunkersand så himla mjukt och fint. Kvällen firades med grillad entrecote och ugnsbakade delikatesspotatisar med massa salt, vitlök och timjan. Det blev bra. Jättefina presenter av min kära man fick jag en weekend till London. Jippi har aldrig varit där så det ska bli kul att åka dit. Sen fick jag knivslip, örhängen, paradis ljuslyktor och en paradisvas, kläder och en berlock. Jag blev jätteglad för alla presenter, trots att jag fyllde väldigt ojämt.

När man har fest på fredagen så blir helgen så himla lång. I går gled vi mest omkring tyckte jag. Elliot och jag medan Jonas slet med vedborden. Lite orättvist kan man ju säga. Men någon måste ju hålla koll på den lille busen. Trevligt var det i alla fall för Elliot lekte lite med Molly och de andra grannarnas barn. Kan bara konstatera att vi bor helt fantastiskt perfekt. Kunde inte vara bättre men kompisar runt om. Förmiddagen gjorde vi dock lite nytta för då var mamma, pappa, jag och Elliot och plockade svamp. Det är nog ett svampår för vi hittade en hel del trots att vi inte var ute så länge. Det var så himla varmt och så var det svårt för Elliot att gå så vi fick bära honom en hel del. Det gjorde inte skaken bättre att Elliot var lite trött också. När vi kom hem gjorde vi pasta med kycklinggryta. I kycklinggryta hade vi svampen och lite bacon och lök. Det blev riktigt gott. Vi hittade allt möjligt karl johan sopp och lite andra soppar och vinkremla och så ganska mycket vanliga kantareller. Svamp är bara för gott.

Idag har vi faktiskt också varit och plockat svamp. Jonas åkte och golfa med lite kompisar så jag och Elliot följde med mamma och pappa till brossan och Åsa. Åsa, jag och mamma åkte och plocka svamp medan pappa, brossan och Elliot väntade hemma. Vi hittade en del men inga kantareller tyvärr.

Kvällen avslutades med The Wire så nu är vi helt sålda på den serien. Vi har alla fem säsongerna så det behövs inte hyras några filmer framöver. Blir nog något avsnitt ikväll också skulle jag tro.

/Anne

1 kommentar:

camilla sa...

London är toppen, har varit där 5ggr! De e såå mysigt där!
//Camilla