11 januari 2011

Nytt år och nya inlägg

Halloj det var verkligen inte igår som jag satt och skrev lite i min blogg. Verkligen dålig stil men men nu tar jag nya tag. Mamma klagade på mig i helgen och det var bra. Saken är den att jag råkade stöta ner vår bärbara dator från bordet. Det var inte helt bra för den delen som laddaren sitter i landade först och fick en törn. Inget vidare bra alla som har en Sony vaio var försikitiga. Nåja vi har numera en ipad och det tänkte jag blir ju superbra att blogga på. Men ack det gick inte klicka sig och få upp tangentbordet i den rutan som man skriver i. Gick bara att klicka in sig i rutan för titel och etiketter. Nåja det är världslig för den gamla datorn funkar ju men vi har den på ett ställe nu för att den ska funka.

Nog om detta nu sitter jag i alla fall på kontoret/i gästrummet för där står datorn numera. Inget springa runt med den inte. Vill dock slå ett slag för ipaden i övrigt för den är superbra.

Vad har hänt sen sist då. Jo december är avklarad i sin helhet. Snö kan man ju sammanfatta den. Jonas skyller lite på mig för jag sa innan vintern att jag älskar snö och ville att det skulle bli en vit vinter. Nåja vit vinter var det ju allt men nu börjar till och med jag bli nöjd. Nu kan vädergudarna gärna få bestämma sig för vår för det är blankis pga allt töande och så snöade det i eftermiddag.

Nyår var väldigt trevligt precis som vanligt. Lite färre människor och lite nya människor. Alltid trevligt. Var himla skönt med alla lediga dagar. Jag var ledig alla mellandagarna. Fy fasen det är man inte bortskämd med. Var lite segt att starta upp igår med första "riktiga" femdagars veckan men det ska nog gå det också. Inga nya nyårslöften utan jag jobbar på med mitt höstlöfte att jag ska springa tjejmilen. Träningen har väl kommit igång hyfsat tycker jag trots dåligt underlag. Förra veckan blev jag medlem på actic i Nybban så nu börjar man den hårda vägen. Känner att jag behöver lite styrketräning också. Det är inte jättekul men min rygg är inte helt ok så det är bara att kämpa på. Fast det blir bättre även när man joggar så det känns bra. I slutet av januari ska de öppna den nyrenoverade simhallen också så det blir ju superbra. Ska försöka få ihop så man kan gå på ett spinningpass också men det är inte lätt. Viktigast är ändå steppen på söndagar i Trekanten för den är superkul.

Har köpt badkar också det har jag glömt att skriva om. Vi har äntlligen kommit till skott. Inget märkvärdigt alls utan bubbel, det var viktigt för mig som är lite lat när det gäller att städa. Det blev superbra idag har jag badat i ca 1 timme. Det är så himla gutt. Säger bara till alla bastubadare inkl min käre man och min finske far att bastu är inget emot ett hett bad.

Nu ska jag knoppa in tror jag för imorgon hoppas jag på en lärorik dag. Jag ska vara hos mina kollegor i Kalmar och lära mig lite grejor.

Vi hörs

/Anne

Inga kommentarer: