26 januari 2011

Vinter igen...

Man trodde nästan att det skulle smälta bort snön. Jag hade i alla fall lite hopp om att det skulle ske men så fel man kan ha. Igår när jag skulle köra hem från jobbet då var det snöoväder och vägen var glashal. Riktigt otäckt att köra. När jag var utanför Smedby så gled jag i sidled pga blåsten och det hala väglaget. Jag brukar inte vara skakis när jag kör bil men jag körde väldigt försiktigt. Det var halt idag också men något bättre för det var sandat på en del ställen i stan. Imorgon blir det till att vara på kontoret i Nybban igen. Det är skönt det också fast man lär sig så himla mkt när man är i Kalmar.

Elliot är för tillfället den mest envisa lille pojk på denna jord. Jisses han ger sig inte i första taget fast idag blev jag arg på honom. Han körde med bobby-caren rakt på mig i full fart bakifrån rakt in i hälsenan, det gjorde superont kan jag avslöja. Fast då förstod han till slut att han gjort fel men först sa han bara Nej när jag sa att man ska säga förlåt och krama om man gör någon illa. Denna envisa lilla son. Men han var för rolig ikväll. Vi hörde ljud från övervåningen så jag gick upp för att kolla. Elliot hade inte alls somnat utan satt på golvet och körde lastbil. Vilken lite bus och klockan var över åtta. Jag förstår inte hur han orkar så som han håller igång. Hade man bara haft hälften av den energin hade jag varit nöjd.

Snart är det helg igen känner att det vore fint. Denna veckan har verkligen varit fullmatad och det fortsätter som bara den. Har aldrig gjort 14 bokslut samtidigt men det ska väl gå det också. Sen ska jag hjälpa till med ett ytterligare större bolag men inte hela. Det är kul men mkt att göra.

Har glömt att berätta att jag ska köra step två söndagar i rad i februari. Hoppas att det kommer några. Ska bli så kul instruktör är man ju i blodet hoppas jag men jag har aldrig kört step bara tränat det själv till och från. Det ska bli superkul. Får låna hem brädan och steppa som bara den nästa vecka. Måste ta mig till gymmet också någon dag. Nu har de ju fått upp alla maskiner i nya gymmet efter renoveringen. Jättespännande såg bilder i tidningen idag från simhallen och det ser bra ut tycker jag. Det bästa med att träna i Nybro är att det är mindre med folk men det kanske blir ändring nu vem vet.

Nu ska jag göra en kopp te och gå upp och kolla på Liverpool lite innan läggdags. Fasen idag var det verkligen inte mycket på TV men lite fotboll går alltid bra att titta på.

/Anne

Inga kommentarer: