30 januari 2011

Söndagsbloggande

Japp helgen gå ju så fort precis som vanligt. I slutet av förra veckan var Jonas sjuk så det var lite stimmigt där ett tag. Det gjorde att man fick dra sig till jobbet en runda idag istället. Vad mycket man får gjort när det är tyst och inte en människa där. Perfekt det blir nog fler gånger misstänker jag med tanke på hur mkt det är att göra.

Har hunnit med en hel del denna helgen. I fredags var det bara mys och lugnt med god mat. Inger och Lasse kom hem från Thailand och var förbi en runda. Brunbrända och fina. Vi skulle träffas igår men då var de inte så pigga så vi skulle träffas idag men det gick inte det heller. Hoppas att de mår bättre till nästa helg eller någon kväll i veckan. Så det blev en lugn lördagkväll också. Vi köpte finmat på citygross och gjorde på kvällen. Pilgrimsmusslor till förrätt och risotto med trattisar och fläskfilé till varmrätt. Skulle haft fruktsallad till efterrätt men där tog det stopp. Elliot smakade pilgrimsmusslorna men hade själv valt att han ville ha krabbklor till förrätt. En liten gourmand sonen.

Idag har jag som sagt varit på jobbet en runda, sen var det lunch när jag kom hem. Elliot och jag gick runt Källstorp, eller rättare sagt han sov i vagnen och jag halkade runt. Fast jag hade ju broddarna så klart så det gick ju bra men där isen var riktigt hård var det halt till och med när man hade broddar. Nu längtar jag faktiskt till våren och snön är borta och gatorna sopas. Men det lär väl dröja så man får nöja sig med en solig dag som idag.

Snart är det dags att ge sig av till steppen. Idag gäller det att komma ihåg allt för nästa söndag ska man leda passet. Det ska givetvis bli superkul men man är allt lite nervös. Ska låna hem en bräda tänkte jag och träna hemma.

Undrar om det blir varma mackor idag eller vad det står på menyn. Har hittat ett recept med varma mackor och tonfisk. Jag gillar inte tonfisk annars så värst men detta är faktiskt riktigt gott och går supersnabbt att slänga ihop. Det lutar nog åt det. Man orkar inte fixa något avancerat på en söndag kväll.

Lite deppig också förresten för att Sverige inte tog bronset. Det var synd men det kommer fler möjligheter framöver för det är ett ungt lag som är superbra.

/Anne

Inga kommentarer: