19 januari 2013

En veckas föräldraledighet

Nu är det snart bara en vecka kvar till beräknat datum för vår lilla tjej ska komma. Ja två ultraljud har de sagt att de är en tjej så vi utgår från det. Det spelar ju givetvis ingen roll.

Denna veckan har jag påbörjat min föräldraledighet. Skönt att vara ledig lite och återhämta sig inför den stora dagen. Var lite på jobbet och rensade. Hade några högar med papper som jag inte hann gå genom. Nu är det fixat och min kollega Jonas har tagit över mitt ansvar som driftledare så det känns skönt. Han kommer fixa det perfekt men jag kommer säkert lägga mig i lite. Jag vet hur jag fungerar. Sen när väl vår lilla tjej kommer så lär jag inte ha så mkt tid över.

Det har varit mysigt att vara hemma med Elliot. Några dagar har Elliot dock varit på förskolan och det kändes ju väldigt konstigt att lämna honom på Stjärnan och sen åka hem. Fast jag fick lite gjort, var på jobbet och gjorde lite ärenden och framför allt vilat.

Dagen är vigd åt att tapetsera färdigt barnrummet. Vi har byggt om lite på övervåningen. Jonas började i julhelgen. Ett nytt rum har tillkommit på övervåningen. Blir verkligen superbra vi har haft ett jättestort tv-rum uppe och nu blir det lite mindre men faktiskt gör det rummet mysigare att sitta och titta på tv i. Kan dock inte skryta att jag hjälpt till med något annat än markservice men nu är det sista biten. Lägger upp lite bilder sen när det är klart. Det kommer bli superfint, fondväggen med fjärilar är sista väggen kvar.

Idag har jag gjort ärtsoppa till lunch och pannkakor såklart också. Det är verkligen gott och enkelt att göra. Elliot gillade köttet i soppan och pannkakorna. Han är duktig och smakar åtminstone. Man kan inte tvinga att äta men smaka måste man göra.

Ska försöka hålla igång min blogg nu när jag är ledig. Vi får se hur det går...

/Anne

Inga kommentarer: