22 januari 2013

Kläderna funna

Jag hittade inte klädlådan med stl 50-56 men nu är den funnen. Jag hade lämnat dem vidare till min kusin. Så nu har mamma hämtat dem och det känns ju bra. Slipper man köpa allt nytt. Det kan ju bli lite dyrt finns mkt annat man vill lägga pengarna på istället. Lite nya kläder blir det ju såklart det är ju kul att ha.

Ägnade förmiddagen åt att bokföra lite på mitt kassörsuppdrag. Vill fixa färdigt det innan bebisen kommer eller åtminstone vara klar så långt jag kan. Lägger lite tid då och då och det går framåt. Måste säga att det är lite konstigt att vara ledig nu. Det är ju den mest hektiska tiden för en redovisningsekonom just nu med alla bokslut som ska göras. Det är kul när man vet att det är under en begränsad tid.

Eftermiddagen var jag på MVC. Det gick snabbt mäta blodtryck, vikt och magen. Sista gången hos Christina i Smedby nästa gång blir det spec mvc om inte bebisen tittar ut innan v 41.

Hämtade Elliot på dagis vid två och en intensiv eftermiddag blev det. Men roligast var när Elliot mötte mig på dagis. Han fullkomligt stank vitlök. Man är ju lite känslig för lukter som gravid och det här var helt otroligt. Men han hade gillat maten sa han själv i varje fall. Han äter det mesta den lille killen. Bara gröna ärtor som inte går hem.

Väl hemma så tänkte jag att vi kan baka. Som vanligt går Elliot all in och hjälper mig med degen och allt men när det kommer till de sista då är han puts väck. Så söt rulla semlebullar var inget han ville vara med om. Hittade honom framför datorn spelande på Bolibompawebben. Nåja det fick bli till att baka färdig själv och sedan fixa kvällsmat.

De har spolat isen i Trekanten vid skolan så dit stack vi efter maten. Jag kan inte hjälpa till så mycket men det var kul att se Elliots utveckling. Nu har han mycket bättre balans och han är envis. Ger inte upp i första taget. Kul var det och det var mkt folk som skulle åka skridskor ikväll.

Imorgon hoppas jag på kallt och soligt.

/Anne

Inga kommentarer: