28 januari 2013

Snart kommer Jonas hem

En låååång måndag känns det som. Med en massa blask lite tråkigt med töväder. Nu när snön ligger där den ligger tycker jag det är så mysigt.

Har sovit sämre än vanligt inatt så man har inte varit världens mest aktiva mamma. Vi har lekt med lera, med sjörövarskeppet och målat lite. Spelat pippilotto och läst om dinosaurier. Fast jag borde nästan sluta läsa om dinosaurier för i natt drömde jag om Diplodokus och när jag vaknade så var det som ett mantra i huvudet. Tog ett tag innan jag kunde somna om.


Nu är jag inne i den 41 veckan. Det är en underdrift om jag säger att det känns drygt. Vill verkligen att det händer något snart. Samtidigt som jag känner viss oro inför förlossningen. Men det är bara normalt. Alltså allvarligt undrar jag på hur många ställen som det står normalt på när man läser om förlossning och att få barn. Allt är ju normalt. Har barnet gulsot så är det normalt har de inte det så är det normalt. Min fråga är vad fasen är normalt? Är det bara ett lugnande ord för blivande föräldrar. Visst man vill inte höra att något är onormalt men det känns väldigt konstigt att allt är normalt.

Nu vill Elliot leka så det är bäst att lämna bloggandet för nu.

/Anne



Inga kommentarer: