27 januari 2013

Helg full med besök

Söndag redan och Jonas gav sig iväg på innebandyn. Helgen går himla fort och likaså veckan. Idag är dagen med stort D. Idag är det beräknat att vår lilla bebis ska titta ut. Nu vet jag ju att det inte riktigt funkar så att bebisar brukar vara punktliga men det vore himla skönt om det kunde sätta igång. Det är tungt och lite jobbigt känner jag. Har även svårt att sova man sover några timmar sedan vaknar man och få vända på sig. När jag väntade Elliot åkte vi in på beräknat datum och så föddes han dagen efter. Verkar dock inte vara samma sak här men men man vet aldrig...

Helgen har annars varit bra med mycket besök. Igår var mamma och pappa här och hälsade på. De hade varit på Bauhaus och köpt pellets så då stannade de till hos oss. Trevlig eftermiddag med god mat och vi hann även bort till pulkabacken för några åk. Inte jag dock jag stod nedanför och tittade på. Men det var skönt att komma ut särskilt nu när det inte så himla kallt.

Idag har svärföräldrarna varit här och hälsat på. Återigen en dag med god mat och trevlig sällskap. Nu bär det snart av till sporthallen. Tänkte att jag och Elliot skulle kolla lite på när Jonas spelar innebandy. Innan gick jag ju alltid på gympan efter innebandyn så då var vi ofta och såg de sista minuterna av innebandyn men nu var det länge sedan.

Hyrfilmer har vi också hunnit med. Hamilton i fredags den var ganska bra sedan hittade Jonas en film igår. Jisses vilken skitfilm. Med en del kända skådespelare men det är inte alltid säkert att det är bäst. Fasen vilken skitfilm. Grannpatrullen hette den. På fullt allvar sån jäkla skitfilm. Smidigt dock med viasat on demand. Eftersom jag är så tankspridd med att lämna tillbaka filmer. Det behöver man aldrig bry sig om. Man betalar och laddar ner och så tittar man. Smidigt.

Snart ny vecka med nya möjligheter. Inget planerat utan vi väntar helt enkelt på bebisen. Känner att det som går att förbereda är klart så bebisen får komma när som helst känner jag.

Nehe nu blir det till att klä på sig och ge sig ut. Tur att min kära make delar med sig av sina vinterkläder för annars hade det varit kyligt för mig. Mina termobyxor är inte aktuella att klämma sig in i.

/Anne

1 kommentar:

Julia sa...

Vi väntar också på lilla kusinen! Förstår precis det där med att det är svårt att sova när man är så stor, man vänder sig hela tiden och måste gå upp på toa. Sen när bebisen tittat ut så sover man ju inte heller på nätterna, men av andra anledningar. ;) Men det är ju supermysigt!
Kram från oss!