08 december 2013

Brr vad kallt

Minus 12 grader var det nu när vi gick upp strax innan åtta. Kallt som bara den undrar hur kallt det varit i natt. Vi lever i ett köldhål här i Trekanten det är bara att konstatera.

Men vad har hänt med mina barn och sömn man blir ju helt förvånad. Elsa var vaken tidigt men somnade om och vaknade kvart i åtta. Elliot och Jonas låg fortfarande och sov då. Man känner sig helt utvilad. Så glad att detta var min morgon att stiga upp tidigt med barnen, hihi. Eftersom det vanligtvis brukar innebära kl 06:00.

Idag har jag knappt ont i ryggen så fantastiskt skönt. I lördags var det inte kul att stiga upp. Försöker röra på mig varje dag och stretcha ut det brukar hjälpa. I fredags gick jag runt Källstorp korta rundan och runt samhället eftersom det började bli mörkt. Jonas och Elliot tittade på film i blåsten men den fick inte hindra mig, hihi. Tyckte jag stretchade bra men ändå var ryggen inte ok på lördagen. Nåväl inte mycket att göra åt. På förmiddagen fick vi guidad tur av Jonas i Trekantenskogen. Jag, Elliot och Elsa var och gick i skogen på ett nytt ställe för några veckor sedan. Vi vågade inte gå längre då jag inte var säker på var vi skulle komma ut. Men igår tog vi och gick och givetvis var vi ca 20 m från slingan när vi vände sist jag, Elliot och Elsa. Nåväl en ny löprunda blir det nog av det. Vid ett var det kalas för bästa kusinen. Det var trevligt.

När vi kom hem var jag lite velig det hade blivit mörkt och blåste fortfarande ganska mycket. Men det finns inget dåligt väder eller? Ut och springa segt var det, verkligen inte mitt snabbaste men 6 km fick jag ihop.

När vi skulle laga mat på kvällen tog dock energin slut så det fick blir hämtpizza. Väldigt gott.

Idag blir det en vända till ishallen för Jonas och Elliot. Jag och Elsa ska spana och sen får vi se vad som händer denna kalla söndag.

/Anne

Inga kommentarer: