26 december 2013

Julhelgen lider mot sitt slut

Juldagen och annandagen flög förbi de också. Alltid är det så tre dagar ledigt hela familjen och det säger swish. Men vi har haft det väldigt skönt. Juldagen blev mycket legobyggande med sonen. Sen passade Jonas och jag på att ta en löprunda på förmiddagen. Jag har haft ont under foten men igår kände jag inget så vi tog en chansning. Det gick bra men vi sprang till slingan så hela rundan blev inte på asfalt. Det var nog bra nästa 6 km det får man väl vara nöjd med. Vid lunch kom Inger och Lasse också så vi kunde äta lite jullunch. Mycket mat var det ju och en del vi glömde så julbordet på juldagen blev större än julafton så kan det gå. Sonen var så söt. Han åt sill och inlagd strömming så det stod härliga till. Fantastiskt kul att han gillar det. Jag gillade också sill när jag var liten. Gröna ärtor och ärtsoppa än det enda han inte gillar än så länge...

Eftermiddagen på juldagen var lugn. Jag och Elsa gick en runda och Elliot och Jonas byggde vidare på Gorzans gorillarobot och Star Wars skeppet. Väl hemma sov Elsa läääänge. Hon var trött jag och Elliot tittade lite slött på Askungen som gick på barnkanalen. Vilken bra film det är. Jag gillar den. På kvällen var det två barn som hade svårt att sova. Elsa somnade vid nio. Jisses det blev väl sent. Tror man att det blir sovmorgon nästa dag, hihi. Det blev det inte.

Idag var jag på MQ vid tio och kollade in rean. Hittade lite fynd. Jag gillar ju deras kläder hade kunnat handla bra mycket mer. Får bli sen när man börjar jobba igen. Idag var det fortsättning på legobyggandet polisstationen skulle byggas. Jisses vad det är kul att bygga lego tycker jag. Jonas och Co vann på travet idag. Det var inga stora pengar men alltid kul att vinna. Det var Menne som hade spelat så det var ju extra kul.

Imorgon jobbar Jonas så då blir det busarna och jag själva. Funderar lite på en runda till skogen men vi får se vad vi hittar på.

God Fortsättning!

/Anne

1 kommentar:

Jossan sa...

Verkar som ni haft en himla mysig och bra jul! God fortsättning! Och tack för senast, det var verkligen jättetrevligt. Hälsa familjen, kram!