17 december 2013

En vecka kvar

En härlig helg bakom sig och nu redan tisdag morgon.

På söndagseftermiddagen gav vi oss över bron och hälsade på några kompisar som flyttat till Öland. Så fantastiskt fint hus, verkligen jättefint. Med utomhuspool och utomhusbubbel. Det testade barnen såklart. Elliot tyckte det var så kul att träffa Isac och Ida och leka. Elsa fick man hålla koll på men hon gillade helt klart Idas rosa rum.

På kvällen sprang jag och grannen igen. Var precis på väg ut och skulle springa när jag ser någon svinscha förbi i fönstret. Sån himla tur att få sällskap. Sen var jag väldigt seg i kroppen så det behövdes någon som drog. 

Igår hade vi utflykt till skogen efter frukosten. Tog Elliots gamla vagn för det är snarare stigar än grusvägar att gå på. Mysigt var det att gå och filosofera med sonen. Många intressanta och givande samtal man kan ha med en femåring. Plockade lite pinnar och granris för kommande pyssel. Elsa sov men vaknade när vi gått en bra stund. Först genom skogen och sen runt slingan. Efter skogen tog vi en sväng förbi lekplatsen. Elsa var så glad när hon fick gunga. Skrattade gott. Elliot testade alla grejorna och cykla runt runt gillar han. Hmm själv blir jag mest yr, några varv sen är det bra. Efter lunch var det lite pyssel och så bytte jag gardiner. Nu är det bara tvättstugan kvar. Vet inte hur jag vill ha det där. 

Snart dags för avfärd till förskolan och sen ett varv runt Källstorp. Det var bra länge sedan jag gick den rundan själv. Ska bli skönt med en bra p3 dokumentär i öronen.

/Anne

Inga kommentarer: