24 december 2013

Tyst det är i huset...

Nu är julafton slut även hos oss. Alla har gått och lagt sig utom jag. Jag plockade lite grejer. Tittade på alla julklappar men beslutade mig för att plocka med dem imorgon.

Vilken trevlig julafton vi haft. Lugn och mysig. I år körde vi lite annorlunda med lutfisk till lunch och julbord på kvällen. Bra intiativ tycker jag som älskar lutfisk.

Tomten hittade till oss även i år. Detta året hade vi tänkt tomta själva men för att lura sonen tog vi experthjälp. Men ack när Jonas gått och lagt Elliot sa han att han misstänkte att granntjejens pappa varit tomte. Nej det tror jag inte hade Jonas sagt, hihi. Han reagerade på att han var mager i år tomten. Vi sa att han gick nog på gym. Får se om han nämner något imorgon. Det var dock en väldigt nöjd son. Jisses vad mycket julklappar det blev. Elsa rev mest i pappret och kröp runt. Men Elliot var mycket nöjd med sina klappar. Mest nöjd misstänker jag han var för lasersvärdet. Det lekte han mycket med och det härliga ljudet som kom från det. Tror verkligen hans lillasyster kommer uppskatta det när hon ska sova.

Väldigt roligt hade vi och vi hann även med en vända runt byn. Det var ju inte juligt väder utan 8 grader och blåst. Hoppas det blir snö snart.

Bästa var dock att vi glömde plocka fram all julmat och ändå blev vi proppmätta. Revben var det ingen som saknade och inte heller stekt inlagd strömming och min gubbröra. Testade gubbröran senare i kväll på en knäckemacka och den var mycket god. Nåväl gästerna är bjudna på jullunch imorgon vi behöver verkligen hjälp med att äta upp alla rester. Då får vi ju även nya inslag med revben, stekt inlagd strömming och gubbröra.

Kvällen avslutades med lite kortspel. Pappa somnade på soffan så jag, Jonas och mamma spelade chicago. Det gick väl sådär Jonas vann alla tre gångerna. Mammas tur har nog vänt. Hon hade sin turdag igår med triss-skrap och allt. Det är visst en himla massa travtävlingar i helgen får hoppas på att någon av dem ska slå in.

God Jul på er alla!

/Anne

Inga kommentarer: