31 mars 2014

En intensiv helg

Ja man brukar säga att helgerna går fort men flög verkligen fram. Fredagen körde jag en löprunda när Jonas kom hem från jobbet. Sen blev det tacomys och jag plockade lite inför lördagens loppis. Lördag morgon strax innan nio begav jag mig med grannen till Ljungbyholm för att testa på det där med att sälja på Loppis. Inser att det var mycket jobb för lite sålt. Helt fel utbud men fick lite sålt. Men en del kunde man ju skänka till Lettlands vänner och det kändes ju bra.

Lördag kväll hade vi några vänner på besök så det blev god mat och väldigt trevligt. Sen var det ju det där med att ändra klockan. Tycker det är lika jobbigt varje gång oavsett vilket håll man ska ändra klockan men man får glädjas åt att det är ljusare på kvällarna och bättre och bättre blir det.

Söndagen blev lite fixande utomhus. Inte det enklaste med lilla busan en får greja och en får passa. Elliot hade fullt upp med att leka med kompisar. På förmiddagen grannen och på eftermiddagen en förskolekompis. Perfekt vi cyklade dit.

På kvällen var det dags för andra träffen med Löparskola som Barometern anordnar på Stensö. Om möjligt ännu jobbigare. Dubbla pass med intervall varav ett var med David Nilsson. Tyckte det var mycket givande. Löpteknik och övningar i backe varvades intevallövningarna med. Bra upplägg och idag kändes det en del. Men jag trodde jag skulle ha mer ont.

Pizza och gyrosrulle fick avsluta söndagen för det var alltför länge sedan. Resten av familjen var inte så svåra att övertala.

Nu är det ny vecka med nya möjligheter.

/Anne

Inga kommentarer: