11 mars 2014

Tjejmilen here I come

I fredags anmälde jag mig till tjejmilen. Jag och min granne Cina ska dit. Känns bra att Cina sprungit innan så har man en rygg att försöka följa. Vi ska åka bussresa dit så det blir mycket praktiskt med skjuts på fredagen och hämta sin nummerlapp och skjuts till loppet på lördagen. Ska bli jättekul ser verkligen fram emot det med lite skräckblandad förtjustning. Fast jag siktar ju inte på att vinna :-) och Cina lugnade mig en del idag så det ska nog gå bra.

Sprang i högt tempo stor del av rundan idag det blev 7,5 km. Bra att ha en granne som håller tempot uppe när jag försöker sacka ner tempot. Det kändes att det gick undan men nu tycker jag kroppen har återhämtat sig bra. En stadig kvällsmat och så får det nog bli tv-soffan. Har tvättat ett tvättberg idag och påbörjat fönsterputsningen när tillfälle getts. Elsa och jag har varit på lekplatsen också och sen skrek hon så det hördes i hela området när vi skulle gå hem. Hon hade velat sitta och leka en stund till men det var dags för kvällsmat. Imorgon får vi nog ta ett besök till vår sandlåda. Tror hon kommer gilla den. Det är så härligt varmt väder. Det gäller att ta vara på de här dagarna.

/Anne

Inga kommentarer: