17 mars 2014

Jisses vad det blåser idag

Tredje dagen med mycket blåst och jag gillar det inte. Fast gårdagens tvätt torkade mycket ute så alltid något positivt.

Helgen inleddes med ett löppass i fredags kväll. Jonas och Elliot hade träningspass först. Det var backträning och lite jogging. Elliot cyklade med och tyckte det var kul. Han hängde på i backträningen också så gott det gick. Själv körde jag lite annorlunda löppass. Behöver lite variation och utmaningar i löpningen känner jag. Tidslopp var det 30 minuter och spring så långt som möjligt. Jobbigt var det men kul nästan 6 km kom jag så det var helt klart godkänt. Däremot kommer jag inte göra det varje vecka.

I lördags kändes det som man skulle blåsa bort. Elliot lekte lite med granntjejerna på förmiddagen och eftermiddagen tog vi en tur till affären och sen lekplatsen. Elliot håller på att spara pengar till ett spel så han vill gärna panta burkar för att få ihop pengar.

I söndags tog vi en utflykt till simhallen i Nybro. Farmor och farfar hängde också på. Det är väldigt mysigt i den simhallen tycker jag.

På eftermiddagen åkte jag och Cina in till Stensö och var med på löpinspiration som Barometern anordnade. Ca 250 personer deltog och trots så många deltagare jag tyckte att löparcoachen Anna Johansson nådde ut till alla. Väldigt bra var det med tips och tricks för löptekniken och lite olika övningar. Idag känner jag av det lite här och var men det är ingen jätteträningsvärk. Jobbigast är intervallträning men det behövs det också.

Idag på förmiddagen gav vi oss iväg till öppna förskolan. Det brukar bli så på måndagar. Kul att träffas alla och att de stora barnen är med också. Elliot lekte för fullt och Elsa också. Sångstund och fika hann vi också med. Elsa blir mer och mer säker på att gå. Det är kul.

/Anne

Inga kommentarer: