10 mars 2014

Våren är här...

... hoppas jag i varje fall. Så underbart väder hela helgen. I fredags var några vänner på besök. Mycket trevligt barnen lekte bra. Elsa tyckte det var så spännande att följa efter de stora barnen.

I lördags begav vi oss till mormor och morfar. Firande av svägerskan stod på agendan till kvällen men vi passade på att åka redan på förmiddagen. Så vi hann träffas lite innan. En runda till lekplatsen för att leta spår efter istidens djur och lite gungande hann vi med. Min morbror skulle ut och gå med hundarna så vi hade följe mot lekplatsen. Elliot fick hålla den äldsta hunden och han var så nöjd. Han gillar verkligen djur den killen.

Medan Jonas kollade på travet och barnen hade fullt upp med mormor och morfar passade jag på att ta en löprunda. Det blåste en del men jag höll farten jag hade tänkt och 5 km avklarades. Kalaset var mycket trevligt men det är ju ett himla pass på vår lilla prinsessa för hon är snabb. Trappan var intressant och den söta hunden Asterix. Elliot ville åka hem vid åttatiden men vi höll ut honom lite till. Elsa ville inte somna så vi packade in oss i bilen till slut. Men det var trevligt så länge det varade. Väldigt god mat och trevligt sällskap. Elsa somnade innan vi lämnat Alvesta ;-)

Igår åkte vi till stugan över dagen. Vi har inte varit där mycket denna vintern men nu är ju våren här och vi ville få en liten utflykt. Underbart väder något blåsigt. Sprang ner till havet på förmiddagen. Helt underbart att få se havet igen. Bitvis hyffsad motvind. Kvällens steppass blev avslutningen på denna aktiva helg.

Nu är det ny vecka med nya möjligheter. Får se om vi kommer iväg till kyrkan en runda nu på förmiddagen och träffar lite kompisar. Sen blir det nog tyvärr en storhandling. Ska se om jag kan samla kraft att åka med båda barnen till Maxi. Fast det brukar gå bra bara Elliot får titta lite på leksakerna.

/Anne


Inga kommentarer: