22 mars 2014

Nu är vi igång

Fredagen var planerad att vi skulle äta lunch med Jonas på dagen innan Elliot åkte till mormor och morfar. Elliot hade fått välja och hans val föll först på pannkakor men jag sa att det kan vi äta på söndag kväll då var andra valet kinamat. Så det fick det bli. Väl inne i stan var det visst fler som ville till Ming Palace så det var helt fullt när vi kom. Så himla ledsen han blev Elliot. Då ville Elliot hellre ha Happy Meal och sen IKEA. Vi övertalade busen om att vi skulle äta på Zorbas. Har inte varit där på väldigt länge och det var gott det också.

På eftermiddagen kom mormor och morfar och hämtade busen. Han ska vara hos dem hela helgen. Kändes oerhört konstigt igår kväll för att inte tala om idag på morgonen. Igår tömde jag hans rum när han hade åkt. De stora möblerna hjälptes vi åt med och nu håller vi på för fullt med att fixa underlaget inför målningen och fixet av busens rum. Det kommer bli så fint.

Testade även av blocket igår. Var så trött på de tre barcelonafåtöljerna som vi placerat ut i huset lite här och var. En av dem stod i Elliots rum och den skulle inte få tillbaka sin plats så jag la ut på blocket på vinst och förlust. Nu lade jag nog för lågt pris för de var sålda på 15 minuter. Men det kändes väldigt bra när de hämtades igår. Tre fåtöljer försvann och det blev mycket luftigt och bra.

Nya möbler inhandlade jag till busens rum i torsdags så nu är det så spännande men målningen måste fixas först såklart innan det blir dags för montering av möbler. Hoppas han blir glad och överraskad när han kommer hem på söndag.

/Anne

Inga kommentarer: