11 maj 2014

Aj aj aj

Igår var jag och red för första gången på säkert 15 år. Har ridit utanför Nabben en gång när Catta hade möhippa men det var lääänge sedan och då var inte alla hästvana så den rundan räknas inte. Igår red jag själv med instruktören och då är det lite lättare att kunna köra som man själv vill och vågar. Underbart var det trots att regnet en stund var väldigt ihärdigt. Det kände man liksom inte av för det var så himla kul. Jag red en Nordsvensk häst som hette Nemo. Han var bara 6 år så det var kul. Inte så mycket sidvärtsrörelser, hihi. Men väl kunde han samla sig lite stundtals och han var väldigt lyhörd. Men när galoppen kom så blev han längre än jag vet inte vad. Då hade jag fullt sjå med att få ihop honom. Det gick sådär hade verkligen inte tillräckligt med muskler för att sitta emot. Men jag fick verkligen blodad tand hoppas det kommer fler möjligheter. Idag känner jag i varje fall av ridturen. Ont i sittbenen, benen och lite i rygg och axlar. Vem har sagt att ridning inte är motion? Highway 136 kan jag dock rekommendera till andra som ska prova ridning. Supertrevlig instruktör Anette och jättemysiga hästar. Gården erbjöd även annat på sommaren som en 4H gård med getter, får, kaniner och höns. Får se om sonen vill åka dit i sommar.

Idag var det alltför tråkigt väder ute så vi åkte en runda till Lattjoland. Maken var tveksam men han gick med på det till slut. Två helgen med Jonas bortrest framöver så det fick bli något bara för barnen. Nåja vi vuxna kunde ju också ha roligt. Det var dock ganska mycket folk men inte så det blev trångt på något sätt.

Ikväll blir det en försiktig löprunda för att mjuka upp kroppen lite. Hoppas att det ska hjälpa mot träningsvärken.

/Anne

Inga kommentarer: